Sidor

tisdag 7 januari 2014

Dags att lämna in ledighetsansökan!

Första arbetsdagen, för de flesta.
Jag fuskade ju lite jag.
Minime fick gå på dagis och hon bokstavligen skuttade dit! Det var bara 7 barn idag, pga att mångas syskon hade studiedag och man hade förlängt julledigheten.
Så det hade haft en soft dag idag. Fröknarna var ju inte helt vakna dom heller! ;-)

Lilleman och jag drog iväg på "görasåmångaärendenmanhinnerpåettpartimmar"...
Sen blev det lyxlunch! :-)
Och vi fick ett husdjur på köpet. Faktiskt riktigt söt!

 Anledningen till att det blev den inte helt nyttiga lunchen var att det låg vägg i vägg med en ICA som hade dessa söta lådor. Min svägerska hade köpt en som hon visade mig och då fick jag lösningen på mitt problem med "en nål här och en sax där".
 Det är jättefiffiga lådor, som ser ut som små hantverkslådor. Som man har hammare och spik i.
I botten ligger små lådor.
 Allt löst, som legat i lådor och påsar, fick en plats. :-)

Så skönt!
Det tog stor del av kvällen att sortera, men det gjorde inget! :-)

Under tiden jag sorterade, kom en tjej och hämtade de gamla bokhyllorna. Första vändan hade hon bara med sig sin bror.
Andra vändan hade hon trummat ihop en syster, en svåger och en pappa också! :-)
Najs att inte ens behöva bära ut dom! ;-)
Dessa, bruna fula...
 Blev vita fina!
Två likadana sektioner på vardera sidan av tv:n.
Det enda som fattas nu är att skruva ihop en vägghylla som ska sitta ovanför tv:n.

Jag är stolt över hur hårt jag sorterat böcker! Jag fick tom några hyllor tomma i bokhyllorna.
Stora dottern dök upp och tog en vända hon också, men plockade bara upp ett par tre stycken.

Jag packade ihop en låda som ska till biblioteket på landet, med böcker jag inte vill slänga eller skänka.
Kepler tex.
Och en låda blev böcker till de yngre kusinerna och kvinnojouren.
De kartonger som nu står kvar är makens! :-D
Yey!

Jag hittade bland annat ett par söta dockor.
Dom fick ta platsen där tomtarna stått. :-)

 I morgon blir det första "riktiga" arbetsdagen.
Och det är jätteskönt att jag hunnit få lite ordning innan.
Det är svårt att jobba om det är rörigt.

Nu ska det bli riktigt skönt att komma igång och jobba på riktigt.
Om 6 veckor ska vi dra på semester, igen, så nu är det dags att sätt fart!
Lilleman börjar terminen med att lämna in en ledighetsansökan! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar