Sidor

måndag 27 januari 2014

Två steg fram och tre tillbaka.

Tjahapp, vi harvar väl vidare i vabbland.
Eller VOB. Vårdar och jobbar.

Lilleman var ju pigg i helgen och åt bra, så jag var helt säker på att det var back to business idag.
Jag vaknade hyfsat tidigt och fick min lugna morgon.
Morgonhimlen var galet vacker!
Men jäklars vad det blåste! kallt som attan. Usch.
Jag tassade upp för att väcka barnen och Lilleman for upp ur sängen och satte sig på toan. Och, jag blev rätt klar på att han inte skulle till skolan idag heller.
Men fasen!
Han som varit rätt pigg hela helgen. Åt middag igår osv. Men, han petade i sig ett par, nåja, flera glassar igår kväll.
Jag tänkte att det behövde ju den magra stackaren som inte ätit så mycket under ett par dagar.
Det jag inte tänkte på var att det ju är mjölk i glass!
Och, har man haft magbaciller så brukar inte mjölk lira.
Skit. Jag som skulle till kund hela dagen.
Och maken som först hade ett viktigt möte, som inte gick att boka av och sen skulle kicka igång flera säljare som började idag.
Dubbelskit!
Jag mailade kunden snortidigt och vi flyttade om lite i planeringen så att jag skulle kunna vara där klockan 13.
Men, kunden ringde när hon såg mailet och avstyrde hela dagen.
Vi hade projektåterkoppling och delmål som skulle gås igenom, men hon hade inte heller hunnit det hon skulle, så det passade bra att hon mailade över en drös dokument och så jobbade jag hemifrån och hon på sitt håll.
Det är verkligen tur att man kan göra så! :-)
För som egen företagare, kommer det inte in en spänn, om man inte jobbar. Så vabb blir det ju inte utan VOB. Vård och jobb.
Så, det blev det vanliga. Han låg på soffan och tittade på film och jag jobbade. :-)





När jag hämtade Minime, så blev det rätt uppenbart att det är sjukt i hela området.
Elva barn hade dom på de två mindre avdelningarna på dagis idag! Elva!
Och tre fattades på Minimes avdelning.
Det är som Lilleman sa idag "mamma jag hatar den här årstiden!" :-)
Han gillar inte att vara sjuk.
Inte alls. Han vill vara frisk och han vill vara i skolan. Han satt tom och gjorde läxor idag, men fick huvudvärk.

Nåja, han ska inte till skolan i morgon heller. För, maken tänkte sig ju inte för heller utan gav honom en rad mjölkchoklad.
Och det blev ju direkt ont i magen.
Jag har ett möte på förmiddagen och skulle behöva svänga förbi säljarna, så farmor får hålla fortet är tanken.
Om han nu inte blir sämre. Då är det ju bara att boka av.
Maken, åker på kurs i tre dagar.
Också typiskt. För då sitter han där han sitter från tidig morgon till sen kväll.




När jag ringde farmor var jag pessimistisk, sådär som jag kan vara. ;-)
Och prelbokade henne för torsdagen också.
Men det vore väl fasen om han inte är på benen då.
Vi får strikt utesluta mjölk. Och hålla tummarna.

Men, det är som det är. Vi har varit otroligt friska länge, så nu ska vi väl ta igen det.
Har jag sagt att jag längtar till vår??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar