Sidor

onsdag 22 januari 2014

Tröttare än tröttast.

Det blev en lite annorlunda vecka. Vi har ju haft en rätt "galen" höst, om man tänker på sjukdomar och sjuka barn.
Lilleman har, så vitt jag mins, ännu inte en enda sjukdag! Minme har ett par, men inget att gnälla över alls.
I måndagskväll var jag på föräldraföreningsmöte och det pratades om sjukanmälan och en telefonsvarare som inte fungerade.
När rektorn frågade oss hur det fungerade, så tittade jag mamman till lillemans bästis på varandra och konstaterade att vi inte hade en aning, för vi hade inte ringt sjukanmälan på hela hösten! :-)

Nåja, vi hade en bra jobbmåndag. Två riktigt spännande möten, igen. Det är ju lite så vi jobbar, eftersom vi inte kan använda oss av direktmarknadsföring eller kallringning. Det är bara bortkastad tid.
Vi behöver träffa människor och skapa referenser, eller i bästa fall uppdrag.
Skolmöte på kvällen och när jag kom hem, klagade Minime på ont i magen.
På natten var hon vaken en gång och hade drömt nåt.
Sen vaknade hon kl 6 och då kunde jag konstatera att vi troligen hade magsjuka i huset.
Hon sprang på toa ett par vändor.
Men mådde inte illa. Vilket ju alltid är skönt!
När stora dottern satte sig vid frukostbordet, konstaterade hon att hon inte heller mådde helt bra.
Inte illa, men trött och lite vissen.
Så jag sjukanmälde båda.

De bäddade ner sig i varsitt soffhörn med prinsessfilmer på tv och jag åkte för att storhandla.
Vi fick första sändningen av Matkassen ifrån City gross i måndags, vilket blir jättebra! Men, man behöver ju "allt runtomkring" också.
Men, matkassen gör ju att jag slipper tänka på VAD vi ska äta till middag. Det kommer i en låda tillsammans med receptet.
Jag är tveksam till om jag kommer att köpa den varje vecka, men lite då och då, när jag ruttnar på just den frågan "vad fasen ska vi äta?"
Nåja, en av de saker jag letade fram och köpte flera av var Alcogel!
Det är den tiden på året, när bacillerna far runt så nu är det dags! :-)

Nu blev det ingen "riktig" magsjuka av det, vilket jag tackar för!
Efter att Minime sovit på soffan en stund på morgonen, vaknade hon och konstaterade "jag är jättehungrig mamma!"
Sen moffade hon mat en gång i kvarten hela dagen!
Stora dottern piggnade på sig hon med och konstaterade vid lunch att hon kunde ha åkt till skolan.
Men, som hon pluggar kunde hon ju unna sig en ledig dag! :-)

Eftersom jag var hemma, fick maken snällt åka på ett säljmöte och ett kundmöte alldeles själv.
Vilket ju gick jättebra, förstås!
Om vi skulle ha sjuka barn så var gårdagen och idag helt perfekt. I slutet av veckan har vi möten som vi bara måste vara med på båda, så timingen var för en gångs skull kanon! :-)
Minime fick vara hemma idag med, med tanke på att det troligen är någon sorts magbacill, så höll jag de 48 timmar som rekommenderas.
De timmar som om alla höll dom stenhårt, skulle "utrota" många maginfluensor anser jag.

Nåja, vi sov bra i natt, men jag var som död när jag vaknade i morse. Galet trött.
Trots en massa timmar.
Troligen en kombo av samma bacill som Minime och avsaknad av den vitamindryck Fit Line som vi dricker.
Det tog slut för en vecka sedan och nu känner jag verkligen att jag "gått tom".
Som tur är kunde jag hämta ut en sändning idag! :-)
Men, min extrema trötthet gjorde att jag kröp ner under filten när jag lämnat Lilleman i skolan.
Sånt gör jag aldrig.
Jag brukar känna att jag inte har tid. Men i morse hade jag inget val.
Jag var så galet trött.
Minime la sig bredvid och tittade på bolibompa och jag vaknade två timmar senare!
Wow, liksom.
Men, jag blev bra mycket piggare och kunde betade av en massa mail och jobb under tiden minime pysslade med pärlor och la pussel
Nu, funkar det jättebra att ha henne hemma och faktiskt jobba samtidigt! Det har inte gått tidigare.

Solen har skinit ifrån en klarblå himmel hela dagen, vilket också gör en piggare! :-)
Så det blev en härlig dag helt enkelt, trotts att det inte kändes så i morse!
Efter lunchen åkte vi på "shoppingrace" .
Min telefon pep som galet vid lunch och vi kunde hämta ut barnens pass, vitaminerna och min nya jobbdator!
Vi passade på att köpa presenter till helgens kalasande och då råkade jag se denna fina bok!
Nu är jag inne i en sådan period. :-)
Jag har kört flera yogapass ur den bok jag har senaste veckan och mitt knä gör inte lika ont!
För att inte prata om rygg och bäcken! Helt galet.
Så, nu utökar jag repertoaren! ;-)

När vi var klara orkade jag inte klä av och på oss en vända till, så vi hämtade Lilleman tidigt. Direkt efter mellis.
Och vad säger han då när man kliver in?
Man skulle ju kunna tro "yes jag får gå hem tidigt?" men näe... utan "neeeej kommer du redan?"
Så, dåligt samvete behöver man ju inte ha! ;-)

I postlådan låg de fröer jag beställde häromdagen! Så smidigt!
Allt jag ville ha utan att behöva jaga runt i butiker! :-)

 Nu är det dags för rätt nummer två ur vår matlåda. Ska bli spännande att se om barnen gillar det! :-)

I morgon blir det dagis för Minime igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar