Sidor

lördag 1 februari 2014

Mello och huvudvärk.

Första februari.
Jag vaknade med huvudvärk. :-(
Klockan 03 var jag uppe och gav Minime Alvedon och vatten. Hon var brännhet.
Men, det märks verkligen att hon är stor nu.
Förut, när det var febrigt och hostigt sov man inte mycket. Men nu sover hon jättebra hostan till trots.
Nåja, jag masade mig ner till köket och tog min morgondrink.
Men huvudet kändes som en ballong och jag kände att det inte bara var en eventuell förkylning utan ifrån nacken. :-(
Jag gjorde ett par yogaövningar och konstaterade att det blir en fixahemmadag pga av febrig lillskrutta.
Tvättstugan är full av tvätt, kylen tom och barnens rum ser ut som om det varit krig.
Bara att börja i tvättstugan.
Det tar verkligen aldrig slut...
 När jag laddat tvätten, tog jag Lilleman med mig och åkte för att handla.
Nu köper jag City Gross middagsmat, vilket är otroligt skönt!
4 Middagar för fem dagar. Och det är bra mat, god mat och stora portioner! Vi har ätit alla fem och det blev ändå mat över på det flesta rätter.
Det är jätteskönt att bara åka och handla "det omkring" som frukost, mellis, dricka och det vi ska äta på helgen.
Middagarna kommer levererade på måndag kväll! :-)

Vi hittade världens sötaste små morötter!
 Stora dottern hörde av sig och meddelade att hon var iväg på ideelt jobb på vår sida av stan och skulle dyka upp hos oss efteråt.
(På hennes gymnasielinje måste dom ha ett visst antal timmar ideelt jobb för att bli godkända..)
Hon älskar Tacos, så vi köpte med det hem.
Vi hittade världens minsta Tortillia bröd! Jättesöta och alldeles lagom till de små barnen...

 När vi stod hemma i hallen, slog det mig att Lilleman ska på kalas i morgon. Fasen! Jag hade inte fixat någon present!
Jag packade upp allt vi handlat och utfodrade lunch.
Sen smet jag till centrum.
Och konstaterade att det är så mycket lättare när Minime ska på kalas. Då går man in på H&M eller någon annan klädbutik och plockar på sig lite hårband, tofsar, små smycken, snygga vantar eller så.
Allt för ett mycket överkomligt pris.
När det är killkalas, då är man hänvisad till leksaksbutiken.
Där allt är snordyrt och man vet aldrig vad man ska köpa. Frö att komma med något mjukt till en kille är inte populärt!

Nåja, jag passade på att uppdatera min jobbgarderob lite när jag ändå var ute och for.
H&M har jättefina jobbkläder nu.
Jag hittade en lite tunnare stickad tröja i vitt och svart. Som blir perfekt till jeans eller svarta dräktbyxor..
 Och jag hittade en tunn kofta. Det syns inte här, men det är en kofta! ;-)
Det är lite svårt nu när det är kallt, men ändå inte jätte kallt.
När jag har dräkt, med kavaj, blir det knöligt och bökigt att ha den under kappa eller vinterjackan.
Den här koftan blir perfekt att ha i stället för kavaj, till svarta byxor och vit skjorta.
Toppen! :-)
 Jag har letat efter en svart vinterjacka som går att ha kavaj under hela vintern utan resultat.
Snart är tom vinter rean över, utan att jag har hittat något snyggt...

På torget står man och säljer tulpaner, 50st för 130 kronor.
Det tycker jag är bra pris!
Så vackra!
 När jag kom hem igen, kände jag mig både frusen och skruttig, så jag blandade ihop en stor drink av mitt vitaminpulver.
Jag vet, att när jag hinkar in i överkant, då kör det ut förkylningar och annat i alla ändar!
Och det gjorde det!
Jäklars, jag frös och svettades om vartannat och fick en huvudvärk ifrån hell!
Det gjorde ont i bihålor, öron, näsa, ögon, panna OCH i tänderna.
Inte mycket att göra åt än att däcka på soffan.
Efter en stund var jag tvungen att ta en Ipren, vilket jag försöker undvika att göra, för det kändes som att huvudet skulle ramla av!
Minime la sig bredvid mig i soffan och så halvsov vi en stund....
Efter ett tag släppte det.
Och det är så det är. Man blir dålig som fasen under en stund, men sen är det väck! :-)
Lilleman har tjatat flera dagar att jag ska ligga i hans säng och titta på hans favoritfilm "upp" så vi bäddade ner oss i hans säng och tittade på den.
Sen mådde jag mycket bättre igen.
Jag är stel som fan i nacken, så något skit är det i kroppen.
Men, mycket hänger nog också ihop med att vi gick i mål med så många saker igår.
Sånt som legat och gnagt.
Nu är det löst och då slappnar jag av och får ont i nacken!

Tacosen var gudomligt god! :-)
Efter maten fick barnen svänga ihop lite chokladbollar. Vi måste ju ha något gott att mumsa till Mellon! :-)
 Två varianter blev det. Cocos och strössel.
Det blev en lördag som kom av sig liksom...
Men, städningen jag tänkt göra är ju kvar i morgon med! Ingen gör det åt mig, konstigt nog.
Tvätten är också kvar, skumt!
Snopen jag skulle bli om jag kom ner i tvättstugan i morgon och allt var tvättat och vikt.
Man kan ju drömma..;-)
Men, det kommer ju en söndag!
Jag ska försöka komma mig ut i friska luften i morgon. jag behöver både luft och ljus känner jag...

Det är väl bara att tugga i sig att Minime blir hemma stor del av veckan.
Med 39 graders feber idag (men ungen är otroligt pigg,ändå!) så skulle det förvåna mig mycket om hon är feberfri i morgon, trots att hostan er mycket bättre.
Jag har kallat in farmor till början av veckan, sen får det "sjunga lite" de andra dagarna..

Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på Mello. :-)
Det är rätt mysigt ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar