Sidor

onsdag 5 februari 2014

Det ljusnar!

Oj, vad dagarna går!
I morse såg jag på solfilmen att det nu är 32 minuter ljusare än förra veckan!
Och det märks!
Det är inte lika bäcksvart på morgonen och det är fortfarande ljust när man hämtar på dagis.
Najs!
Jag tror, att när vi kommer hem efter sportlovsveckan, då märks det på riktigt att vi går mot vår!

Idag, kunde jag inte hålla mig, utan passade på när jag tömde postboxen att köpa mig en semla...eller två! ;-)
Man får fuska lite! 

Minime var hemma och kurerade sig på måndagen men kunde gå på dagis igen i tisdags.
Skönt. För hon blir så otroligt uttråkad.
I morse hostade Lilleman som ett tok i sin tur. *suckar*
Har vi tur så gör han som syrran och kroknar strax innan helgen och är på benen igen på måndag! ;-)
I morgon kan han absolut inte vara sjuk, eftersom dom ska ut på äventyr ifrån skolan.
Matsäck och allt, ska dom ha med sig.
Så, vi håller tummarna att han inte blir kraxigare än han är.
Det är så kul att dom gör roliga saker!
Man hör så ofta hur trassligt det är på många skolor och förskolor. Många barn, lite för få vuxna, rörigt och allmänt kasst.
Men vi har fantastiskt bra skola och förskola!
Pedagogerna är toppen och barngrupperna inte helt hysteriskt stora.
Visst, de kunde vara mindre, men det känns inte ohanterbart. Det får man vara tacksam över.
Det är tufft som förälder om barnen inte trivs eller har det bra. 

Nu är jag lite spänd på att se när de som bestämmer över förskolan hör av sig.
De brukar nämligen göra det, när vi har lämnat in nya uppgifter för tider och så.
Igår fick vi hem papper om att det är dags att uppge tider. De samlar in sådana uppgifter lite då och då.
Och vi kan ju inte riktigt svara.
Det är lite lustigt att man 2014 har samma papper till alla, med tanke på hur folk jobbar nuförtiden.
Att man är frilans eller egenföretagare är ju så vanligt nu.
Jag undrar hur många som har jobb där man kan fylla i arbetstid "till -från- restid".
Vi kan inte svara på det!
Så jag skrev tid när Minime är på dagis. Vi har henne inte där alla de timmar vi jobbar! :-)
Och så är det ju för varje hantverkare eller frilansare.
Lite 1980 om man frågar mig! ;-)

 Vi har haft flera riktigt bra jobbdagar. Ibland känns det som att man bara trampar vatten och ingenting blir klart.
Men nu har både vi och kunder betat av långa listor.
Skönt.
Sen fick jag höra häromdagen "fan, du är hård!" :-)
Men jag får saker gjorda! ;-)
Så det känns bra.

Vi har tagit in två säljare nu med! Så, risken finns att vi får ännu mer att göra! ;-)
Det som är lite lustigt är att båda heter samma sak! Plus att den som hjälper oss med marknadsföringen i sociala medier också heter samma sak!
Så nu får vi verkligen definiera vem vi pratar om! :-)
Men, det är fördel för kund!
Det är alltid samma person som svarar! ;-)

Spännande vår blir det hur som helst!
Tur att vi vilar upp oss lite innan det drar igång! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar