Sidor

tisdag 29 januari 2013

Trassligt...Story of my life!

Det känns som the story of my life är att flytta!
Som jag har flyttat under åren.
De första 17 åren bodde jag på samma plats. Sen, bytte jag land och så har det rullat på. Ungefär vart tredje år hela mitt vuxna liv! :-)
Nya bostäder och nya jobb..
Samma jobb, nya lokaler..
Vilket i och för sig passa mig rätt bra. Jag är ganska rastlös till naturen och som sagt, en "till" person, som gärna prövar på nya äventyr.
Till nya platser.
Sällan ifrån, för att jag inte trivs eller det är trassligt, utan till nåt nyare, fräschare och roligare.

Idag, åkte jag tillbaks till gamla kontorslokaler, som jag bar ut kartonger ifrån i maj, förra året.
Då, bestämdes att jag inte skulle sitta där utan jobba enbart hemifrån.
Sen rann det en hel del vatten undre broarna och snö, för all del. Och nu flyttar jag tillbaks och ska jobba både hemma och på kontoret.
Nu, ska jag sitta i det rum, där jag satte mig när jag först började för 7 år sedan.
Back to basic! :-)

Lite trassel blev det dock. En massa sladdar..Tur att man har folk som vet var och hur sladdarna ska sitta.
Jag är helt värdelös på sånt!
(Jag kan ju inte vara bra på allt! ;-) )

Planen var att jag skulle ta med mig min laptop och koppla upp mot två skärmar, eftersom min stationära dator jag hade när jag jobbade där hade blåsts och försvunnit.

Men, det visade sig att den stod kvar och samlade damm!
Så den kopplades in igen.
Då kom nästa problem.
Lösenord!
Va?! Säger jag.
Vadå lösen??? Till en burk, jag loggade ut ifrån för länge sen och inte trodde att jag skulle logga in på mer.
Skulle jag minnas vad det var för lösen på den??
Jomenvisst! Tjena!
Som tur var, gick det att "nolla" den och börja om!
Så, nu får jag gräva fram lite "pimp" till min arbetsplats och bära tillbaks.
Det vet ju alla, att man inte kan sitta och jobba vid en tråkig arbetsplats!
Minst en mirandanalle och ett par fotografier måste man ha.

Synd bara att kartongerna jag bar ut för länge sen, står underst av alla packade kartonger i garaget.
Hm...
Kan bli lite spännande om jag rycker i någon av dom! :-)

Nu står invigning av nya lurar på agendan. Styrka och core idag.
Sen får jag se om jag kan skriva det inlägg jag grunnat på under eftermiddagen.
Det är inte helt lätt att få ner på papper.
Det handlar om att hitta sig själv...och oförståelsen för att alla tacklar motgångar och livskriser på helt olika sätt..

Jag får se, om det går att formulera eller om jag får låta det gro, ett tag. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar