Sidor

söndag 20 januari 2013

Strutsmetoden ska inte underskattas.

Äntligen!
Äntligen är jag "där" i träningen igen, så att endorfin kicken blir ganska direkt och stark!
När kroppen kräver träning och jag blir rastlös om jag inte rört på mig.
Det är dit jag ville komma.
När man väl är där, så är det inga problem att hitta tiden. Då tar man sig tid och prioriterar bort annat..

Efter frukosten i morse, tog jag min träningsvända. Styrka först och Cardio sen.
Styrkan gick inte bra, alls.
Ibland är det så, Tekniken funkar inte och man får plocka av lite vikter.
Men jag körde hantelpress i snedbänk och en sorts "kettelbell" övning som tar hela kroppen med 10kg vikt.
Och det kändes bra!
Jag måste köra mer sådana övningar nu, där jag tränar på explosiviteten. Det känns trots det bra, för jag märker att jag måste träna olika delar olika dagar, annars funkar inte tekniken.
Nu orkar axlarna och då plötsligt funkar inte vaderna tex.
Nåja, jag är nöjd med de nya övningar jag fick igår!

Sen gick Cardiopasset jätte bra! Jag orkar inte springa så fort som Olga menar att man ska, men det är inte långt borta.
Jag tror inte att jag ska dö mitt i! :-D
Idag delade hon med sig ännu ett nytt pass. PW i 60 minuter!
Då springer man "bara" 6 minuter och går i motlut övrig tid. Fullt motlut!
Det ska prövas nästa träningstillfälle! :-)

Hur märks att kroppen kräver träning då?
Jo, när jag vilat lite, duschat och ätit, så känner jag att jag skulle kunna köra ett pass till.
Eller, gå en långpromenad!
"Orkar inte" finns inte längre, utan jag vill göra mer, oftare och tyngre! :-)
Och känslan är fantastisk!
DET är en guldkant om något!
När jag får energi av att ta ut mig max.
Det är najs!

Nu ska jag leta fram resväskor och titta över packningen.
Om jag inte tänker på orsaken till att jag ska ut och flyga, om jag bara tänker på att jag ska ha husmorssemester och träffa familjen, då går packningen lätt.
Så, jag kör "strutsmetoden" ett tag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar