Sidor

söndag 6 januari 2013

Utmanövrerad och frustrerad

Det är lite märkligt, hur någon som är tre äpplen hög och mjuk som en leksaksnalle, kan ta över en hel säng.
Plötsligt, rinner hon ner i min säng och lägger sig som ett X.
Och jag halkar iväg och hamnar mitt emellan sängarna. I bästa fall har jag huvudet på kudden.
Det är lite konstigt, med tanke på att hon i praktiken kunde bäddas ner i en kökslåda!
Men, hon snor hela min säng!

Tur att hon är varm och mjuk.
När vi är på landet gör jag alltid i ordning barnens varmvattenflaskor och lägger i deras sängar.
De är jätte söta! Vi köpte dom i London för flera år sedan och dom är suveräna att lägga i kalla sängar.
Här, där vi värmer till största delen med ved, så blir det rätt kyligt framåt morgonen.
Och då är det inte dumt att ha fötterna på ett varm bä! :-)



Vi vuxna har inga varma bän!
Så Minime blir som ett när hon kommer och tar över min säng! :-)

Idag är sista sovalängemorgonen.
I morgon blir det väckning skolstyle. Fy fasen.
Men, det är nödvändigt.
Upp med tuppen!
Komma i vanliga rutiner.

Samtidigt ska det bli skönt.
Jag har hunnit ladda mina batterier nu ett par dagar. Så skönt!
Det behövs inte mer än ett par dagar här ute, så är jag i tipp topp! :-D

För övrig så har bloggen börjat bråka med mig! :-(
Jag kan inte ladda upp bilder helt plötsligt.
Från mobilen funkar det, men inte här!
Jag har kollat så att jag inte överstigit min kvot och det har jag inte.

Surt! För det är ju en del av grejjen..att kunna lägga in bilder!
Till när våren kommer och trädgården drar igång igen.

Frustrerande är ordet.








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar