Sidor

onsdag 16 januari 2013

Både sött & salt

Idag har varit en fullrulledag.
Gott och blandat.
Sött och salt.

Det är en vecka sen pappa bestämde sig för att släppa taget.
Alltid när något sånt händer, så börjar man dela upp tiden på ett annat sätt.
En vecka, en månad, ett år..
Och samtidigt som det känns som igår, så känns det som länge sen.
Jätte märkligt.

Nå, vi hade kunddag idag. Så det var bara att hoppa upp och komma iväg i morse. Jag är alltid glad när vi är uppe och ute i tid, utan något större krig.
Och så ska man ju helst vara representativ också! Dvs sminkad och hunnit dra en kam genom barret!

Och jag är glad att det var idag och inte igår!
Det snöade ju helt galet hela dagen i går!
Och dit vi skulle, där var det en stor olycka med en 10-12 bilar inblandade.

Men idag var det bättre väglag och vi susade iväg.
Halt var det, så vi kom fram lite sent.
Men, vi hade en jätte bra arbetsdag.
Och det slog mig att jag nog har mitt drömjobb nu!

Jag har aldrig vetat vad jag ska bli när jag blir stor, utan har halkat hit och dit på ett bananskal.
Fått ett jobb, blivit erbjuden ett annat. Det har dykt upp ett behov, på en annan sorts tjäns och jag har blivit erbjuden att "uppfinna" den tjänsten osv.
Men, vad jag vill bli, det har jag inte vetat.
Om jag skulle få backa bandet och vara 16 igen (fy farao!) då skulle jag veta vilken inriktning jag skulle ta, tror jag.
Men något drömjobb..näe..
Det har jag aldrig haft.
Men nu är jag nog nära!

Jag får vara kreativ, samtidigt som jag får styra med mina processer.
Jag får lära mig en massa nytt, nya branscher och träffa nya människor.
Jag får lära mig hur människor fungerar och varför grupper fungerar eller inte.
Jag får vara nyfiken. Ställa en massa "varför" frågor.
Jag har helt enkelt jäkligt kul! :-)

Sen är det fantastiskt roligt, nu när maken och jag hunnit jobba ihop oss och jobba in oss på hur vi ska jobba och vad vi ska fokusera på och märker att det funkar!
Att vi kompletterar varandra och när vi kombinerar våra kompetenser, då händer det grejer! :-D

Det är kul!
När den vision man har om hur man skulle vilja göra fungerar, då blir man glad.

Jag får så mycket inspiration när jag är ute hos kunder och får mer arbetslust.
Nu skulle jag vilja sätta mig och jobba, men det ska jag inte göra!
Jag ska låta dagen lägga sig och reflektera lite.

Idag är det vilodag ifrån träningen, men i morgon är det dags igen.

Och Olga har lagt ut ett nytt Cardioschema på sin blogg, som jag snodde rakt av! :-)
Ett inte lika tufft pass som det jag har.
Lite variation. Det blir kul.
Så, i morgon blir det styrka först och Cardio sen.
Då har man väckt alla hjärnceller! :-)

Så, det har trots allt varit en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar