Sidor

måndag 7 januari 2013

Chock och detox!

Barnen kom sig i säng senare än någonsin igår..
 
Jag ställde klockan på 6:30 till mig och planerade att väcka barnen vid 7.
kl 6 vaknade jag av att stora dottern var uppe och tassade.
Kände mig rätt pigg och låg och funderade på om jag skulle gå upp redan då.
Men, det gjorde jag bevisligen inte, för jag vaknade av klockan.
Låg kvar och drog mig en stund..
Vaknade med ett ryck 7:25. Fasen...
Gick upp, väckte Lilleman.
Han såg rätt chockad ut. "Varför väcker du mig??"
Jag drog igång bolibompa i hans rum.
Pussade på Minime och drog igång hennes Tv. Hon öppnade inte ett öga ens..
 
Tassade ut i köket och drog igång kaffet. Träningsvärken satt som smäck!
Så skönt! :-)
Olga var med på nyhetsmorgon och sa att det får inte gå mer än tre dagar mellan träningstillfällena, då tappar man motivationen..
Det ska jag hålla i minnet! :-)
 
Lilleman vaknade till rätt direkt, men Minime fick jag gå in och peta på ett par gånger.
Varje gång sjönk hon längre ner under täcket! :-)
 
Känns bra, att faktiskt ta vardag redan idag.
Jag passade på och red på träningskänslans våg och hällde upp en stor kanna vatten, med is och citron.
Ett par sådana ska ner idag. Jag dricker alldeles för lite vatten.
Egentligen ska man inte dricka kallt, utan rumstempererat, men det är inte gott!
Så, ska jag få ner det så måste det vara kallt.
Lite detox!
 
 
Och lunchen blev riktigt nyttig! Köttfärsbiffar från gårdagens middag, sallad och en klick chilimajonäs.
 
 
Vi åt lunch klockan 11! Det har inte hänt på hela jullovet! :-)
 
Barnen åt plättar, som Minime gjort. Nästan helt själv! :-)
Hon vet precis vad som ska vara i och behöver bara lite hjälp med måtten. Sen vispar hon så att äggen yr och klickar smör på plättlaggen.
Och häller i smet. Sen måste jag vända, men ändå! :-)
 
Nu kommer utmaning numero två. Att ha koll på Minime som en hök, så att hon inte kryper ihop någonstans och sover på eftermiddagen!
 
Lilleman han har inte ens klätt på sig idag, utan ska spela Xbox heeela dagen i fillingarna!
Och ja, han får väl göra det då.
Sen blir det en massa veckor med vardagar och skola.
12 rättare sagt, det räknade vi ut igår.
De så kallade "oxveckorna" som man brukar sucka över. 12 veckor till nästa långledighet. Påskledigt.
(Vilket inte är helt sant, för det kommer ett sportlov också)
 
Men för min del gör det inget! Jag ser fram emot 12 vanliga veckor! Med dagis och skola.
Så att jag får en massa vettigt gjort! ;-)
 
Sen undrar jag varför dessa 12 veckor till och med är uppkallade till oxveckor.
Det måste ju vara lika många tunga veckor från att skolan börjar till jullovet?
(minus ett höstlov..)
Plus att det då är mörkt och kallt.
 
Nej, dessa 12 veckor tar vi emot med gläjde tycker jag! Det blir ljusare för varje dag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar