Sidor

lördag 5 januari 2013

Rhododendron rescue..

Vi passade på att ta en promenad runt området efter lunch. Precis på nollan och solen skymtade bakom molnen.
Rätt halt bitvis, men för lite snö för att dra pulka.
Så Minime gnällde konstant i 1,5km. Blir ingen långdistanslöpare av henne inte.

Maken har ju en dröm om att vi ska upp till fjällen på "haik"...*moahahaha* säger jag bara..
Vi andra avstår tror jag.. ;-)

Det är rätt hård skare överallt. På ett sätt som jag inte varit med om sen jag var barn och bodde i norrland.
Då sprang vi på skaren mins jag och ibland gick man igenom och skar sig på benen på kanten av snön.
Det är perfekt väder att bygga Igloo! :-)
Blir snyggt till kvällen att ställa in ett par lyktor där! :-)



När vi kom hem, såg jag att Rhododendronbusken såg lite konstig ut.
Liksom platt..
Sen märkte jag att alla snö som rasat av taket, hamnat på den och sen frusit!
Så busken hade en ishatt.
Och var bokstavligen frastfrusen i backen!
Man kunde nästan höra hur den pep "hjälp" där under.
Efter en stunds grävande, hackande och hoppande på isskorpan, reste den sig så tacksamt emot himlen igen.
Bara några grenar gick av, som tur var.

Nu ska jag roa mig med att försöka återställa två lyktor som är aningens sotiga.
Senast vi var här tog alla ljus slut, så jag petade sonika ner två marschaller i två av de lyktor som står på mölkpallen.
Jag var helt säker på att glaset sprack, men när jag kikade idag så var dom "bara" brända..
Det borde gå att fixa..
 

3 kommentarer:

  1. haha, Daniel och Erik kan dra iväg på haik tillsammans, så gör vi ngt annat.. Ska vi se då om det hjälper att titta på "survivor-man" och lära sig hur man ska handskas med naturen, heheh.. hoppas det regnar och blåser 22m/s eller nåt :D

    SvaraRadera
  2. låter bra! Vi kan fika, shoppa och sova i mjuk säng under tiden! ;-)

    SvaraRadera