Sidor

torsdag 31 januari 2013

Kartongrally..

För ett par dagar sedan ramlade jag över en bloggutmaning. Men jag hann inte med riktigt. Jag missade registreringen med ett par dagar.
Och det är kanske tur det.
Man skulle nämligen skriv ett inlägg om dagen i hundra dagar!
Det är ju lätt att man antar en sådan utmaning.
Och så sitter man där på dag två och tittar på ett tomt blad.
Det kan ju liksom bli lite skrivkramp!
Hade blivit 98 riktigt jobbig dagar det! :-)

I kväll är jag sådär härligt trött i kropp och knopp..
Jag hade planerat att träna i morse, men hade sån jädrans träningsvärk, att jag lät bli.
Ofta, släpper den när man tränar, men i morse...näe.
Det satt mest i skallen. Jag ville till kontoret och göra klart där. Få ordning.
Så jag åkte in och packade upp lådor som varit hemma och vänt!
Det känns som att i juni, då vill jag inte se en flyttkartong på sidsådär 15 år! tack! :-)

Men, nu är vi installerade. T.o.m en Mirandanalle har flyttat in!

Finns det en plats, där det kan sitta en Miranda, så ska det göra det! :-)

Så, nu har jag arbetsro!
Och vi hann nästan allt vi tänkt.
Förutom att vi slarvade med korrläsningen och såg ett par stavfel när vi precis skrivit ut en hel drös med reklam foldrar och började häfta ihop dom!
Bra!
Bara att hiva i pappersåtervinningen och skriva ut igen!
Jag skulle med liten son på koll hos skolhälsovården och hade inte riktigt tid med strul och då är det ju så typsikt!
Man har ju lärt sig med åren, att inte göra sådant i sista minuten.. För det blir alltid nåt fel.
Nya tag i morgon.

Kvällen har vi roat oss med att tömma ett sovrum. Eller, mest maken faktiskt.
Jag har hejat på! ;-)
Rummet ska målas i helgen och slipas och spacklas i morgon.
Så det blir jobba hemma för mig. Det går bättre att måla om målaren kommer in! :-)
Det är papper på golvet och allt löst är borta. Bara två sängar är kvar i rummet.
Vad säger barnen då??
"Oj, vad fint det är!"
Hm...
Det kan beror på att det är lite lätt rörigt i övriga delar av huset??

Tur att det inte är så länge kvar nu tills vi MÅSTE vara klara. T.o.m maken, som inget "ser" börjar gnälla över att det är så rörigt nu! :-)
Men, tiden ifrån "pimp" till visning måste vara så kort som möjligt, när man har små barn i huset!

Det känns ändå som att jag börjar ha koll, på det mesta just nu. Det är inte lika många lösa trådar som det var i början av året.

Nu ska jag roa mig med att stryka en hel hög med kökshanddukar.
Som jag hittade i köket på jobbet.
Det förvånar mig att dom inte travat iväg ut för egen maskin!
Nu har dom åkt runt i 95grader.
En maskin mer eller mindre när det snurrar ett par om dagen?
Och stryka är ganska rogivande! :-)...intalar jag mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar