Sidor

söndag 6 januari 2013

Gratis är gott.

Yngste sonen har mycket funderingar nu.
Sådana som man oftast känner är lite svårförklarade. För de kommer ju hela tiden. Var man än befinner sig..

- När kommer vi att kunna ha katt? (aldrig)
- Varför kan man inte bara ta en spruta? (jo, det kan man...men..åh,,,)

-Kan jag få måla ägg?
- Nej, inte nu! Det är sent, ni ska sova nu!
- Ska vi? Men, varför sover vi inte då?? (ja det undrar jag med!)

- Varifrån kommer molnen? (öhh...orka)

Och allt däremellan..

Idag frågade han "Mamma är någonting gratis här i världen?"
Hmm..jo, eller..näe..eller hmmm...
Och då får man fundera lite.
ÄR någonting gratis?
Det mesta har ju ett pris, även om man kanske inte betalar i reda pengar.

Solsken är ju gratis. Men, man kan få betala i rynkor och hudcaner?
Kärlek...näe..det har sitt pris det med oftast..

Luften är fri, brukar man ju säga. Men är den helt gratis??

En mors kärlek! DEN är gratis! eller???

Hmm...ja..det tål att tänkas på!

Finns det något som är helt gratis??

4 kommentarer:

  1. katt kanske ni kan skaffa, efter några månaders användning av fitline ;) bra mot allergier och astma och sånt ! imårn kör jag igång "vita veckan" i metaboliskt syndrom-kuren.. spännande !! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tvivlar! ;-) Men, hoppet är det sista som lämnar en....

    SvaraRadera
  3. Haha...just den frågan har mina döttrar stött och blött i många år. "Att plocka blommor" är svaret de kommit fram till. Det är gratis. :-)

    SvaraRadera
  4. :-) Om man plockar på rätt ställe, annars kan det bli dyrt! ;-)

    SvaraRadera