Sidor

måndag 28 januari 2013

Ny vecka, nya möjligheter..

Så är snart första dagen på veckan över..
Eller, det är ju mycket kvar på dygnet, men "arbetsdagen" :-)
Och nu känns det som att jag är på g igen!
Hittat flödet helt enkelt!

Jag började dagen med att kliva på löpbandet för en PW. Helt efter eget huvud idag för att väcka kroppen som inte tränat på en vecka.
Lite styrka hade jag också planerat in.
Men, när jag bara hade 5 minuter kvar ringde telefonen. Dah...
Då tappade jag fokus...
Jag fortsatte och gjorde mina plankor och funderade på vilka muskler jag skulle väcka.
Då klev maken in med en massa "hur ser dagen ut" frågor.

Och då var träningspasset officiellt över! :-) När jag är helt I, då stör inte avbrott mig alls, utan jag fortsätter där jag slutade.
Men, idag var det kört.
För ett par veckor sen, slet jag ju sönder mina hörlurar. Helt. Jäkla. Onödigt! Sur man blir när saker går sönder för att man är dum i ..tja.
Nåja, idag kände jag att jag måste ha ett par nya. Ljudet i "plopparna" som hör till telefonen är mer än dåliga.
Så, jag letade runt lite och hittade dessa på Teknikmagasinet. Samma som jag slet sönder.
Men Röda!
Wow!
Snygga som attan! :-)
Och man blir ju så mycket snabbare och starkare med fina lurar och bra musik i öronen! :-)
Man ska inte underskatta attiraljerna och fina träningskläder! ;-)

Samtidigt som jag uppdaterade lurarna så köpte jag tuplaner.
Huset ser ju mer och mer ut som..ja, jag vet inte jag. Ett väldigt rörigt ställe. Men om jag har en vas med tulpaner så kan jag njuta av dom!

Men, även i huset händer grejer nu.
Vi har inte mycket stora grejer kvar innan jag kan börja städa och ställa i ordning.
Det blir ju en trestegsraket när man börjar röja.
Möbler ska ju flyttas runt och möbler ska flyttas ut.
Så, plats måste finnas till de som ska ut.
Och plats finns, men måste ställas i ordning innan det går att förvara möbler.
Nu är det gjort.
Tanken var att en del sånt skulle ha löst sig förra veckan, men då kroknade ju han som skulle fixa det! :-)

Nu väntar jag på att maken ska bli så pass frisk att han orkar bära och släpa.
Då ska en massa möbler ifrån våning 1 förflyttas ut och till förvaring,  för att möbler ifrån våning 2 ska kunna flyttas till våning 1.
Och, när man gör i ordning ett rum, då blir det rörigt i alla andra rum!
Garaget är fullt med grejer som ska till återvinningen.
Men, jag ser ett slut på det! :-)
Och, vi har ju en deadline.
Så det är bara att fortsätta med röjet.

Under tiden jag väntar på att det ska bli gjort, passar jag på att rensa sådant jag inte vill flytta med.
Hur många "Illustrerad vetenskap" behöver man??
Under gårdagen och idag har tvättmaskinen gått i ett....Och det sista stora dottern gör innan hon åkte, var att ställa in en full korg till!
Yey!
Så, det är vad jag ska roa mig med under kvällen. Vika tre ton tvätt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar