Sidor

torsdag 3 januari 2013

Suger ur det gottaste.

God morgon frusna värld!
Lite förvånande att kika ut och det är skraparutanväder och inte blött!
Och, det känns som att det är lite ljusare redan på morgnarna...eller så kan det hänga ihop med att våra morgnar just nu är 2,5 timme senare än vanligt? ;-)
 
Gårdagen gick till playdate och packning.
Barnen rockade loss med S och E medans jag och deras mor snackade skit och fikade.
En perfekt kombo! :-)
 
Sen dök maken upp med fler flyttkartonger.
Det jag gör nu är att packa ner allt "löst" och onödigt så att säga, för huset ska ju "stylas" inför fotografering.
Jag irriterar ihjäl mig själv när jag kikar på försäljningsannonser där man knapt har bemödat sig att städa!
Ett rum med 6 bokhyllor med böcker uppfattas som onödigt mörkt tex.
Det ska vara så lite grejer som möjligt, i alla rum. Och vi har grejer!
Det ska inte finnas personliga fotografier osv. Och vi har fotografier!
Den som kommer på visningen ska kunna visualiserar sina egna grejer i huset.
 
Så nu packas allt sånt bort och ställs i garaget.
Det är ju ett tag kvar innan både fotografering och visning, men på tisdag är det dags för jobb igen och allt jag hinner göra innan är bra att det redan är gjort.
Det räcker ju annars med att vi blir överhopade med jobb eller blir sjuka, igen, så ligger jag illa till i tid...
 
Maken, pep dock igår att han vill åka till landet nu, för det här känns inte längre som hemma! :-)
Och det gör det ju inte..
Det är liksom det som är tanken! :-)
 
Nåja, idag tar vi lite ledigt ifrån packning och stylning.
Stora dottern kommer snart hem igen, vilket blir mysigt! Hon har varit försvunnet ett tag nu och måste ju vara "stand in" för den bror som övergett oss..
 
Det blir "ute lunch" och sen ska vi kika på den här filmen. Jag älskar att gå på Bio. Tycker att film ska ses på Bio.
Och har längtat tills barnen är så stora att dom fixar det.
Lilleman är lika tokig i Bio som jag! :-) Minime är på invänjning..
 

Det blir jätte kul att se den här filmen!
Sen, blir det lite annan packning.
Vi ska ta en sväng till landet. Det är så jätte länge sen att abstinensen är rätt stor!
Lika bra att passa på nu innan vardagen drar igång på riktigt!

Vi suger det gottaste ur Jullovets sista dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar