Sidor

söndag 7 oktober 2012

*wooop, wooop*

Söndag. En solig söndag! Både bokstavligt och bildligt.
Sällan man har kanon trevligt både fredag och lördag! ;-)
(Och, dagen efter kvällen innan är så mycket skönare, när man inte har ont i håret! ;-))
 
Jag har tankat både energi och guldkant senaste dagarna!
Balsam för själen! :-D
 Igår blev jag blev väckt av Minime vid 7:30 men lyckades på nåt vis få henne att ligga och titta på bolibompa.
Sen vaknade jag "efter en stund" av att båda småbarnen låg i vår säng och tittade på Tv.
(Jag hade blivit snopen om alla fyra barn hade legat där, faktiskt! ;-))
Jag slängde ett öga på klockan...9...slumrade lite till och gick sen upp och fixade frukost.
Då såg jag att klockan var 10!
 
Vi hade mojnat oss hur länge som helst! :-) Och glömt lillmans penecillin!
Nåja, solen sken från en klar himmel.
Jag funderade en stund och bestämde mig sen för att det fick bli en långpromenad, minsann.
Jag är fortfarande lite hostig och känner mig inte på topp. Men som jag behövde sol och frisk luft!
Sagt och gjort.
Hopp i skorna!
Och jag fick maken med mig! :-)
En lång och jätte mysig promenad, blev det.
( Vi kickade igång storasystertaxametern innan vi gick! ;-))
 
Sen hem och fixa till oss innan jag "lagade mat" till alla barnen...
 
Vilämnade de två små i de äldres vård och smet iväg på middag med goda vänner.
(Det är inte alls dumt med tonåringar i huset! Till när dom är lättmutade och oftast fattiga! ;-))
 
Och gott, det var det!
Värden är en riktig gourmand och en fena i köket!
Tre rätters, med ett jätte gott Sydafrikanst vin till.
 
 
Jag körde, så jag smuttade bara, men det var sanslöst gott! Måste införskaffas...
 
När vi satt och moffade allt det goda, slog det oss och det andra paret att man ju brukar förväntas bjuda tillbaks.
Och nu är ju ribban lagd, liksom.
Och vi vet alla att vi inte slår denne kock på fingrarana. Vilken mat vi än gör, så är vi förlorade!
Men, man har väl tittat på Solsidan! ;-)
Det blir alltså att köpa mat ifrån någon fancy restaurang, lägga upp det fint och ljuga som fasen! :-D
 
Mysigt hade vi och det är bommul för småbarnssföräldrasjälar att äntligen komma igång med umgänge igen. Efter att de flesta är ur blöjträsket och får sova mer än ett par timmar per natt.
 
Nu ska vi bli bättre på att ses!
(Vi drömde oss tillbaks till hur det var för ett x antal år sedan, när man ringde runt på fredag morgon och bjöd in till baluns på lördagen. Hepp. Det funkar _inte_ nu! ;-) )
 
Det blev både blött och sent och vissa av oss är segare än andra just nu, men det var det värt! :-)
 
 
Idag var det Lillemans tur att gå på partaj.
Han var så glad att han hann bli frisk!

 
Minime, däremot är lite lätt sur och tycker att livet är orättvist!
Här har vi partat och kalasat och hon har inte fått vara med!
Hon som älskar fest!
Vi är dumma, helt enkelt!

 
Tur för henne att det vankas så många kalas här hemma under hösten! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar