Sidor

torsdag 4 oktober 2012

Även jag ramlade dit så småningom!

Ibland ska man gå emot sina principer, visade det sig! :-)
 
Det var en störtskön sköterska jag fick tag på på Vårdcentralen i morse.
"Inte ska så små killar ha ont i örat" konstaterade hon. Hon konstaterade också att det var smetfullt med hostande, snorande och ojjande patienter idag.
ALLA är sjuka i hela Huddinge!
Men, eftersom att hon var vikarie, så kunde hon dubbelboka lite, så att vi fick en snabb tid! ;-)
"Jag drar ju sen, så kan dom vara hur sura dom vill!" fnissade hon! :-D
 
Och när vi klev in i receptionen så blinkade hon lite finurligt när hon kom på vilka vi var! :-D
Sånt gör en regnig dag mycket trevligare! :-)
 
Så, kl 10 pratade jag med henne och 11:30 klev vi in hos herr dottore. (11:35 stod vi på apoteket!)
Han frågar det vanliga.
Förkyld? Ja
Feber? Nej
Ont? Lite
 
Nåja, eftersom att vi satt där så kunde han ju kika i det onda örat då.
Sen tittade han på mig och sa "kom och titta".
Och även jag, kunde konstatera att sådär ska inte ett öra set ut. Alls.
Så även läkaren tyckte att lilleman borde ha mer ont än han ser ut att ha!
 
Så, han blir prexis som sin storebror.
Som gick med kronisk öroninflamation i flera år utan feber och utan ont.
Han bara hörde som en 82 årig gubbe! :-(
(och fick en öron-näsa-hans läkare att gorma och skälla på BVC, men det är en annan historia! ;-))
 
Nåja. Antibiotika hämtades ut och nu ska det onda snart vara borta.
Och helgen är räddad! :-)
 
Vi passade på att införskaffa helgens kalaspresent. Och, jag tycket att det är roligare när han får gå på tjejkalas. För då får jag välja present! :-)
"Ameh inte vet jag vad hon vill ha" konstaterade han och satte sig och beundrade alla Spindelmannen grejjer!
 
Sen, tog vi en sväng på Lindex.
Jag har köpt min första och enda Missioni grej! :-)
För att den är söt och går till ett gott ändamål!
Taddaaa!!
 

 
Jätte söt! och när jag har haft den en stund kan jag donera den till yngre förmågor! :-)

På apoteket köpte jag en reflex också. Man behöver ju reflexer och gör gott samtidigt.

 
Nu blir det lite lunch och sen ska jag fortsätta på mina handledsvärmare.
 
 
Jag är snart klar med den andra. Dom blir rätt söta, tycker jag.
Och nu är jag sugen på att göra fler..och lite annat sött.
Och -eftersom jag fått lite beställningar, så går nu huvudet på högvarv, över färg och utformning! :-)
 
Så najs att ha lite kvällspyssel dessa skittråkiga regninga kvällar! :-)
 

1 kommentar:

  1. Spåna på!!! Och ta fett betalt sen oxå :-D
    Krya er alla, fy va träligt när det hostas å hackas. Men skönt med medikamenter, då brukar det ju vända snabbt! Kram!!

    SvaraRadera