Sidor

torsdag 25 oktober 2012

Va fasen hände??

Vi har haft en tjuv här!
Någon har snott flera timmar!

Undras om det är samma person som snott mitt hålslag?
Hm...
Det var det vanliga racet när vi kom hem, med middag, torka, diska, plocka.

Make och barn la sig sen i en hög, under tiden jag betalade räkningarna..
Och letade hålslag..
Det är försvunnet. Borta.
Jag misstänker starkt en kort person, som bor hos oss. Det gäller bara att komma på var hon kan ha lagt det!
Man kan hitta saker på de mest lattjo ställen..

Nåja, sen var det lite fix.. Barnen lekte, för ovanlighetens skull MED varandra, utan större bråk.
Den surpise! -Förkylda maken satte sig i bastun, för att driva ut lite demoner! ;-)

Jag passade på att fixa lite med en text jag behövde få klar...

Sen började det ju snöa! Va! Det är inte okej! inte alls...
Usch.
Nåja, det lär vara borta när vi vaknar i morgon mest troligt..

Sen slog tanken mig att klockan nog började närma sig 20:00. Sista mackan, tandborstning och sängdags..
Men, se så var det inte alls!
Klockan var 21:30! Och barnen var uppe och joddlade. Fint!

Så då blev det akut kvällsrace.
Och lilleman undrade lite stramt "ja vems fel är det? att vi är vakna?"....*harklar*
Oooo, han kan verkligen berätta hur det är! ;-)

Missade "sverige bakar" gjorde jag också! Hur klantigt var det??

Tur att det är fredag i morgon om barnen är trötta.. och sen ska vi ju vara höstlovslediga! :-)

Morgondagen börjar dock med att jag ska masa mig ur sängen strax efter 5, för att skjutsa en son till jobbet.
Tågen har inte börjat gå dit han ska, så tidigt, så man får ju offra sig lite..

Det är ju hårdvaluta så tidigt på morgonen och kan tas ut i barnvakteri för småsyskon! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar