Sidor

torsdag 18 oktober 2012

När man blir uppraggad på OKQ8

Innan jag hämtade på dagis idag, åkte jag till macken för att tanka bilen.

När jag står där i godan ro och egna tankar, kommer en bil farande och bromsar in bredvid mig.
Killen i bilen, vevar ner rutan och hojtar "tjenare kexet! Står du här och smular!?"
Ja vad säger man?
Man ler och låtsas vara oberörd...
Det är ju inte varje dag man blir raggad på, när man är 40+! :-)
Tjejen som tankade vid pumpen bredvid tittar lite förvånat åt mitt håll.

Killen parkar och går in på macken.
Jag tankar klart.

Mjölken var slut hemma, så när jag är klar går jag förbi mjölkdisken...Killen, han plockade glass en bit bort..
När jag kom till kassan stod han framör mig i kön.

När det var hans tur, knackade jag honom på axeln.
"kan du betala min mjölk?" Undrade jag.
Han sneglar på mig och säger "ja, det kan jag väl".
"Fint" säger jag och lägger upp mina fyra mjölk på kassadisken.
"Kan du betala det jag tankade också?" frågad jag.
Killen funderar en stund, bläddar bland kontanterna..
"Tja, jag ska kolla om jag har tillräkligt...ja, jo, det kan jag väl" Svarar han.
Sen vänder han sig mot kön bakom mig och frågar "någon annan???..inte det, nä"...
"Betalar du min bensin, då?" Frågar jag igen.
Och ja, det kunde han.
"Vad bra!" säger jag. "Då går jag då?"
"Japp" svarar han...

Och så går jag!
Det var ju snällt! :-)
Människorna i kön bakom såg lite fundersamma ut, men va fasen, betalar någon min bensin så är väl det kanon! :-)
Att man blir uppraggad på OkQ8 sådär en torsdag, det händer ju inte så ofta! :-D








P.S "Killen" det var maken det! ;-) Och jag undrar fortfarande vad människorna i kön bakom tänkte...:-D

1 kommentar: