Sidor

tisdag 16 oktober 2012

Ibland blir man överraskad!

Sent igår, tappade jag plötsligt rösten! *hack, host, krax*..Borta!
Bara sådär!
Jag har inte ont i bihålorna längre, men det har satt sig i halsen! Allt ramlade ner, en bit!
Skönt att det är lite variation på det hela i alla fall! :-)
 
Mitt i natten, vaknade jag av att jag inte kunde svälja och hann täka att det får bli en vända till närakuten på morgonen, för nu har jag halsfluss, innan jag somnade om.

Men, när jag vaknade av att klockan skrällde, så hade jag inte längre ont!
Skumt.
Däremot så var jag dunderförkyld, igen!
*suck*
 
Nåja, jag fick iväg båda barnen till dagis och skolan.
Minime var inte pigg. Och absolut inte glad.
Det var slak lina hela vägen in på dagis.
Som tur är, så blir hon alltid glad när hon väl är där. :-)
 
Som tur var, hade jag nageltid idag. Som jag behövde det!
Bli ompysslad en stund och snacka lite skit.
Och jag bestämde redan innan att idag ska det blingas till, minsann!
Det är blött, grått och tråkigt.
Jag känner mig långt ifrån på topp.
Men, snygga naglar kan jag ju ha! :-) Det blir jag glad av!
 
När jag klev in hos Jenny, visade det sig att hon lät prexis lika frisk som jag! Alltså inte alls!
Ont i halsen och kraxig.
Hon hade tom övervägt att ställa in dagens kunder.
Tur att hon orkade med mig! ;-)
 
Och vi kom fram till att vi nog har två olika sorters virus.
Och, när vi nu blandade dessa två idag, så borde dom ju ta död på varandra!?
Logiskt, va?
 
Skit samma om dom gör det eller inte... Snygga blev naglarna! ;-)
 
 
När jag var klar, svängde jag in på H&M. Barnen är i akut behov av långkallingar.
Minimi frös om benen i morse.
 
H&M har bra och billiga barnkläder!
Och risken att jag ska hitta nåt till mig är minimal!
Jag handlar inte där. Hittar sällan nåt snyggt och alla kläder är till för pygméer!
Ja, jag är kort, men jag är inte "tunn" någonstans och deras kläder kan jag sällan knäppa, ens i stora storlekar! :-(
(Och deras XLNT kläder funkar inte. De har helt andra proportioner än att man är kort och kurvig..)
 
Nåja, snygga kallingar hittade jag till Minime! :-)
Och strumpor! Hon blev mer än lycklig!

 
Långärmade tröjor fick hon också.

 
Och lilleman fick nya långkallingar och strumpor. Jätte snygga! Synd att dom inte fanns i vuxen storlek! :-)

 
Men, sen hände nåt märkligt....Jag såg plötsligt nåt fint... .Till mig!
En jätte snygg stickad klänning! Som jag kunde ha! Wow! Den fanns i annat än XS och S!
Sånt kan man bara inte kan gå ifrån! :-)
 
Och stickade vantar! Perfekt! Rosa...det blir man glad av! :-)

 
Och koftor! Jätte fina koftor till skitbra pris! Som jag kunde ha!
Så, det blev en sån också...

 
Risken finns att det blir en till..i en annan färg..:-)
Jag kände spontant att det är lite för grått, för att var jag..Men vafan, man kan säkert pipma det med nåt...
Rosa vantar, kanske? ;-)
 
Och hoppsan! Nämen titta! Två toppar! Sköna och härliga färger...Pasar bra till koftan ovan! ;-)

 
Oj! Plötsligt hade jag handlat. Till mig! :-D
 
Sen, sprang jag på denna! Eftersom jag har konstant ont i halsen så har jag halsduk/scarfs, jämt.
Och den stickade klänningen var ganska "öppen".
På KappAhl hade dom denna skönhet! :-)

 
Den som påstår att man inte blir piggare och gladare av att shoppa...Den har fel! :-)
Det gick jätte bra!
 
Efter en snabb lunch drog jag iväg norr om stan för att ha utvecklingssamtal med gymnasiementorn.
Ja och själva offret. Dottern.
Och när vi satt där, så kände jag igen hur det hände nåt med rösten.
*krax*
 
Och innan vi köat klart genom stan på vägen hem, så hade jag tappat rösten! Igen!
Hm...
Blir till att hålla truten resten av kvällen om jag ska ha någon röst i morgon hos kund.
Det blir liiiite svårt att förklara processbeskrivning med teckenspråk!
Det kan vara nog så knöligt utan språkhinder! ;-)
 
Iofs så är hoppet det sista som lämnare en, så i morgon -Då ska jag vakna frisk! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar