Sidor

fredag 26 oktober 2012

Jag hittade det försvunna timmarna!

I svinottan, gick vi upp i morse, jag och stora sonen.
Inte för att jag är helt säkert på att svin är vakna kl 5. Varför skulle dom? ;-)

Tills för 10 år sedan började jag alltid jobba senast 7. Utan problem. Jag lämnade alltid barn vid 6:30, som kröp upp i soffan med dagmammans man, som tittade på morgonnyheterna. Så, det gick ingen nöd på dem.
Men helvette vad tidigt det var i morse! ;-)
Det är bra mycket skönare att sladda in framåt 9! :-D

Vi blev lite sena, för det var till att skrapa rutor på bilen! Det hade vi liksom glömt..
Att det snöade i går...
Men, det var rätt mysigt att vara vaken i ottan ändå!
Nästan inga bilar ute. Vilket var skönt, för det var bambi på hal is lite här och var...
MEN, joggare!
Kändes rent spontant som att det var lite väl kall och halt för en morgon jogg! I alla fall vid 5:30!

Man blir lika förvånad varje höst när vintern kommer, märkligt nog. Men det är rätt mysigt när man tänker efter! ;-)
Det blir ju lite "mys känsla" när det är snö på marken, det måste ju erkännas..

Jag firade med att gräva fram pälsen! OCH pälssövlarna.
(Maken skäms, men jag gillar det! :-))
Innan någon sätter lunchen i vrånstrupen, så kan jag berätta att det inte är äkta päls!

(Även om jag inte skulle ha något emot en äkta blårävspäls! Men, jag är uppvuxen på ett ställe där man levde på pälsdjursnäring...Men det är en helt annan fråga..NU bär jag inte äkta päls..)

Väl hemma hade jag ju dryga timmen innan små barn skulle väckas.
Coolt!
Att tassa runt när bara jag är vaken händer ju inte så ofta..
Och när barnen väl var lämnade racade jag iväg till ICA.
Det var jag och pangisarna, igen! :-)

Och typiskt nog, när man handlat vagnen proppfull. Vad får man då?
Avstämning!
Jag är helt säker på att de har en bugg, som scannar av hur länge sen det är man handlat på Ica. Och så får man en avstämmning som straff, för att man varit otrogen och handlat på andra ställen! ;-)

Efteråt blev det besök på Din Sko.
Det var för kallt för gympadojjor för Lilleman i morse, så jag grävde, med fara för mitt liv, fram vinterstövlarna ur klädkammaren...
Den klädkammare som måste städas i helgen! Shit, det är hög klämrisk där inne just nu.
Han kunde ha sina stövlar, men dom klämde på tårna.
"Jag vill ha exakt likadana, men större" konstaterade han.
Fint! Jag blev lite svettig, för man vet ju aldrig om det finns likadana.
Men, kolla!
Likadana men "årets gröna färg"..
Så han fick ett par, plus ett par fodrade vanliga gummistövlar.
Minime fick ett par rosa.
De är suveräna, när det är blött, men ändå kallt!
Man fryser inte om fötterna! :-)


De fick varsin krage också. Man behöver inte ha så tjockt under om man är varm om halsen!

 
Jag hittade två tunna sköna koftor till Minime också. 99:-! perfekt!



Sen, köpte jag lite presenter också. Men det kan jag ju inte visa!:-)
Vi ska åka och lukta på en rätt nybakad kille i helgen...och hans syster gillar "blingbling".
Mer säger jag inte! ;-)

Nu ska jag slänga i mig lite lunch och sen fortsätta jobba på det jag la ifrån mig igår kväll..
Men, det är inte dumt att gå upp så tidigt, jag har hunnit massor redan och klockan är bara 12! ;-)
Jag fick tillbaks timmarna som så märkligt försvann igår!

Det kanske är så man ska göra varje dag? ;-)
Sömn är överskattat ändå, väl!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar