Sidor

tisdag 30 oktober 2012

När man blir idiotförklarad...

Det blev en vända i gymmet på fm.
5km intervaller (trodde att jag skulle tuppa av!)
Och sen 3 x 5 komplex femma direkt på det, med en minuts planka emellan och innan..
Fy fasen, säger jag.
Men det känns bra att jag kom mig ner.
Idag var en dag när jag lätt hade kunnat hoppa över det. Utan orsak.
Så, YEY till mig! :-)

Sen, efter lunchen frågade jag barnen om dom ville åka iväg på nåt. Ska vi pröva IKEAS lekland?
Fika?
Minime jublade över leklandet, Lilleman kunde tänka sig fika också. :-)
Så, vi åkte.
Väl där, ångrade jag mig nästan.
Fy farao vad mycket folk! Vi tog sista parkeringsplatsen under tak och vi pratar runt 1000 st i det p huset!
(och så är det ca 2-3 pers per bil....)
Nåja, vi gick in. Väl inne var det inte specellt fullt. Huset sväljer löjligt många människor.

Vi gick till Småland och jag visade var man lämnade in barn och själva lekrummet. Och där tog det stop.
Minime hoppade upp och ner av glädje.
Lilleman inte så mycket.
Han tittade på mig med "den där blicken". ÄR du inte klok morsan???
Han sa det inte bokstavligen, men mellan raderna menade han "Ska du lämna oss? HÄR? Med EN vuxen och en massa röjande barn? Skulle inte tro det!
Will not happen!"
Och så var det med det.
Jag försökte övertala honom. "det finns vuxna här"... - En??... "Om ni ångrar er, så ropar dom på mig!"
- Hur lång tid tar det då, innan du är här??
"Ni kommer att ha jätte kul" - Tror jag inte.
Minime grät så tårarna sprutade och hoppade ilsket runt.
"Jag vill mamma! Jag kan vara själv! Storebror behöver inte vara med! Jag kan, jag vill, jag vill!"

Men, där tvekade jag. Att lämna henne själv, utan en bror som kan hålla henne i hampan...njäe.
Och det var mer omtanke om dom andra barnen (och den vuxna)än henne.
Hon klarar sig, men det kan ju lätt bli handgemäng, när andra tror att hon är liten och söt...bara...;-)

Och så olika är dom, som personligheter.
Hon går "all in". Allt som kan vara kul eller spännade prövar hon på. Utan att tänka en sekund.
Han, tänker säkerhet. Vad kan hända? Och vem tar ansvar för det då???
(Skulle inte förvåna mig ett dugg om vi får en polis eller brandman i huset, vad det lider..
Hans storeberor var likadan när han var liten och la polisdrömmen på hyllan så sent som förra året..)

Jag lovade henne att vi ska pröva småland igen, men då följer ännu en vuxen med och sitter i sofforna utanför och vänta. Så är storeberor nöjd.
Eller så får hon pröva själv, när det är lite färre barn där.

Det hela slutade med att vi gick direkt upp till leksaksavdelningen och så fick hon leka bland alla grejer där medans lilleman och jag fikade.
Så var alla nöjda och glada.

Det var en hel del julpynt men inte så galet som jag trott.
Mycket snygga saker, som jag tänker köpa på mellandagsrean! ;-)

Men, som alltid, man går inte ifrån IKEA utan fryspåsar och värmeljus. Det går inte!
Och...
Tja...
Jag kunde inte låta bli!



Det var så snygga, dom vita lyktorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar