Sidor

söndag 14 oktober 2012

Regn söndag..

Dagens första mugg kaffe är slut.
Gott!

Vi fick oss en redig sovmorgon idag.
Den febrige sonen kom intassande vid 7:30, men han kröp ner och somnade om en stund..
Han har 38 idag med, men verkar inte ha ont någonstans.

Minime vaknade först kl 9! Det är mycket ovanligt att hon inte kommenderar folk ur sängen! ;-)

Det är skönt att få en lat morgon. Äta frukost i lugn och ro.
Det har regnat en hel del i natt och vi har sovit som små grisar! :-)

Jag har drömt hejvilt! Det sista jag mins är att jag skrev på en power point presentetation!
Man är ju lite knäpp, helt klart!
Men, jag är så sugen på att komma igång nu och få nytta av allt jag lärt mig! ;-)
Arbetsglädjen är på topp, när man fått ny inspiration.

Jag hoppas att sonen piggnar på sig snart. Jag hade liksom inte planerat att vabba den här veckan! ;-)
Det är inte min starka sida, det här att planera in vabb.
Och inte att vabba mer eller mindre i flera veckor!
Då brister min planering, märker jag...

Sen ska det firas en dotter nästa helg också, eller redan i veckan hade jag tänkt.
Förutsättningen för det är ju att jag kan förbereda lite dårå...
hmm...
Känns som att jag får tänka om lite.
Jag har flera stora högar tvätt som väntar på mig när vi kommer hem.
Så, jag kommer att ha gott om tid att tänka och fundera, under tiden den tas om hand! ;-)
Man får inte spilla tanketid! :-)

Sjäv är jag inte helt frisk heller. (Och nu pratar vi om min förkylning, inget annat! ;-))
Men jag känner mig piggare.
Ett par dygn på Casa Plupp är rena rama energiboosten!
Träna är inte att tänka på alls, men att få ordning på lite annat, som är mer än rörigt efter mina förkylningsveckor, det ska väl gå att få fix på nu!

Det kanske regnar ute, men det är sol i sinne! ;-)



Och - nu ska Minime skickas för att väcka turturduvorna! *moahahaha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar