Sidor

söndag 21 oktober 2012

Landat hemma...

Usch, idag är jag öm i halva huvudet..
Igår kväll fick jag plötsligt ont i halva huvudet. Typ vänster överkäke och bihåla.
Ao!
Jag har haft bihåleinflamation otaliga gånger.
Det kändes inte riktigt så, men att det var där det satt, det kändes.
Snällt fick jag lägga mig på soffan.
 
Efter en stund kom jag på att stora dottern fått någon starkare variant av nässpray häromveckan när hon var till doktorn.
Även hon hade ju gått flera veckor och snorat och snörvlat.
Som tur är, så råkar det ha öppnat en ganska ny öron/näsa/hals mottagning där hennes pappa bor.
Dit man kan gå utan remiss!
Yey!
Inte dumt alls. Hon blev rejält underskökt och i stället för Penecillin, som man kanske tror att det ska bli, så fick hon Betapred (som man får vid krupp) och nässpray.
Slämhinneavsvällande båda.
Och efter ett par dagar var hon helt frisk!
 
Så, nu snodde jag det som var kvar av hennes nässpray! ;-)
Och visst hjälpte det! I morse fick jag loss en hel del äckligt kan jag meddela!
Ysch..
Idag har jag inte ont, men är öm. Ända ner i tänderna.
 
Så det blir till att leta fram näskannan nu och köra ett par gånger per dygn.
Men, det är nästan så att jag önskar att det ska bli endera ett eller annat av det, så att jag endera blir frisk eller får medikamementer!
 
Nåja, när jag grävde fram näsdukar, snodde Minime ett paket.
Efter en stund såg jag vad hon hade gjort.
Fyra spelpjäser ifrån ett barnspel, låg så fint nerbäddade på golvet! :-)
Hon kommer garanterat att ge oss barnbarn om hon bara kan! ;-)
 
 
Igår kväll ställde vi ju ut fågelmat. Och i morse vaknade vi av ett otroligt pipande och kackel.
Det var säker 30 fåglar i och omkring trädet! :-)

 
Det roliga var att dom sätter sig i skålen, så man ser dom inte, men fröna flyger åt alla håll!

 
De är så vackra och roliga att titta på! Tyvärr så är dom ju inte helt smarta och kör in i fönstrena titt som tätt!
Vi hittade en pytte liten på balkongen, som var bara att gräva ner!


Vi tog en rejäl sovmorgon i morse, så det blev nästan lunch innan vi åt frukost.
Då blev det blev en lätt lunch i stället.
 


 
Det blir en bra kombo, till om man har lite vispad grädde! ;-)
 
Trots mina bråkande bihålor så har helgen varit skön.
Inga "måsten". Mycket vila.
Och det är skönt att hela familjen är just på landet då och då. Verkligen umgås.
Huset är sånt att alla samlas i vardagsrum och kök. Här hemma sprids vi ut över hela huset på ett annat sätt..
På lande blir det en annan grej. Vi hinner prata i kapp, liksom.
 
På vardagarna springer vi oftas bara om varandra. Vi har alla olika tider och olika aktiviteter.
Så att vi kan sitta och äta länge och tjattra är härligt!
De små barnen tar ju den tiden och uppmärksamheten de behöver och tonåringarna får vänta.
 
Då är det enormt skönt att verkligen umgås en helg. Ge tonåringarna den tid dom också behöver.
 
Synd bara att helgerna går så fort !;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar