Sidor

lördag 27 oktober 2012

Evighetsmaskinen..

Sliten slampa..Nej, sorry! Flitens lampa lyser över vår gata idag! :-)
Det klipps häckar, krattas och spikas altan.
Tänk vad lite sol kan göra! :-)

Själv slog jag två flugor på en smäll och fick både frisk luft och motion!
Det är dock lite nedslående, för man klyver och klyver och klyver. Sen, när man travar allt i vedförrådet, så blir det en liten hög i hörnet!
Men, nu nöjjer jag mig för idag.

Det blir lite kyligt när man står i skuggan och det är dags att värma sig med lite kaffe.
Och lite sånt här!
Har ni sett så sött?!

Mimime vill ha dom för påsen, det är ju Kitty på!
Men sen äter hon dom inte.
Så, man får ju offra sig lite, va?
Och, sådana här små...

 
Det kan ju inte vara några kalorier i något som är så här litet?? ;-)


Efter fika pausen har jag det här att ta hand om:

 
Det är inte en tvättmasin jag har. Det är en evighetsmaskin!
Iofs är det inte så dumt med den konstant trummande tumlaren, den värmer ganska bra! ;-)
Men det är ett evighetsjobb!
Det är som man brukar säga "att städa när man har barn är som att skotta snö i snöstorm".
Samma gäller för tvätten!
Ljublar man över att man ser botten på tvättkorgarna (ja, "na" vi har 5!) Då ser det ur sådär i renhögen...
Tur att man kan titta i kapp lite såpor undet tiden! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar