Sidor

lördag 6 oktober 2012

Energibooost maximum!

Idag vaknade vi till strålande sol!
Man blir liksom lika förvånad varje gång den visar sig numer.
Men, nu ska den väl skina resten av året, va?
Så att alla baciller försvinner!?
Det bestämmer jag nu.

Min egen förkylning är på bättringsvägen, otroligt nog. Jag vågar inte ens säga högt när jag planerar in lite träning...
Ungarna...tja....näh...Dom är väl friska framåt nyår! ;-)

Själv fick jag lite boost igår. Vi snackar major guldkant! :-)
Det är så najs när man gör nåt som man går och ler och trallar åt i flera dagar sen!
Och jag är så glad över att Dottern, genom sin skola får göra en massa roliga saker och uppleva saker som man oftast inte får i vanliga skolor.

Nåja, efter att ha knatat runt i pyjamasen hela dagen, kammade jag till mig och lämnade sjuklingarna hos sin far och drog in till stan.
Jag mötte upp finaste C och så satte vi oss på en mysig restaurang och åt middag.
Jätte gott!
Fördrinken gjorde inte ont den heller! :-)

 
Vips så var feber och örontrassel så långt bort! :-)
God mat och trevligt sällskap är verkligen guldkant! :-)

Löjromstoast till förrätt och Ceasarsallad till varmrätt och lite gottgott vin till..
Efterrätten han vi inte med!
Vips var klockan 19 och vi fick ta lång benet före till Filadelfiakyrkan.

Vi hann bara sätta oss så drog det igång.
Det vi visste var att det var 700 ungdomar i kören och Sydafrikanska gäster som skulle sjunga och dansa.
Och The Monicer.
Triple and Touch
Molly Sandén
Och lite andra artister.
Sen visste vi inte så mycket mer...

Men jag säger bara: Jädrars vilket drag!!

 
Två timmar fullt ös! Jag som älskar trummor, gillade ju skarpt "Lejonkungen" temat! ;-)
Alla vet ju att Afrikaner över lag har en enorm rytm! Och jäklars vad dom dansar!!
Så underbart att se. Hela lokalen kokade och publiken hoppade, dansade, klappade och sjöng med.
Och 700 personer i kören, det blir en rediger kör det! :-)
 
Det var toppen rakt igenom och bitvis riktigt roligt!

Och, när alla sjöng Nationalsången på slutet, jag då var inte ett öga torrt, kan jag lova!

Star for Life turnerar över hela sverige varje år. Mycket av pengarna går till skolor och Aids prevention i sydafrika.
Det är ett utbyte mellan Sverige och Sydafrika och motverkar rasism i samma vända som det samlas ihop pengar.


Gå och se det om ni har möjlighet!
Dottern har redan bestämt att hon ska vara med nästa år också! :-)
Och det tycker jag låter kanon! Jag lär vara där! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar