Sidor

söndag 28 oktober 2012

Smålandsbesök, kanske?

I kväll blev det mörkt tidigt. Det är den där perioden, när det är mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem..
Då gäller det att hitta alla ljusglimtar som går! :-)
Det är lite roligt med de julbelysningar som finns nuförtiden, man kan använda dom både före och efter!
Hjärtat jag ställde i hallen nu, är egentligen en julbelysning!
 



Premiär för tända lyktor ute i kväll.

 
Jag såg att IKEA säljer dessa i vitt nu! Det är ju så snyggt inomhus! :-)
(Nej, man kan inte få för många! ;-))

Man kanske skulle ta en IKEA vända och se vad dom har för mer kuligt? ;-)
Barnen kan ju roa sig på Småland...
De har faktiskt aldrig varit där! Dags att inviga, helt klart.
 
Jag tände några i trädet också.  Här har vattnet frusit i halva lyktan! :-)

 
Jag hade flera glas lyktor hängade, som dessvärre frös och sprack! Botten ramlade ur.
Inte så lyckat. Så jag får köra "bur" varianten..

 
Det är ju rätt mysigt, ändå! ;-) Varje vår, när jag plockar bort all utebelysning (som oftast går sönder när man drar bort dom!) så lovar jag att inte hänga upp nåt, året efter.
Bara nåt litet, möjligen.
Men, så blir det mörkt och så vill man ju ha nåt som lyser, igen! :-)
Och, jag är ju inte "less" någonstans, så wips, så är det "more", överallt! :-)
Men, i år blir det väldigt lite utebelysning.....kanske. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar