Sidor

söndag 7 oktober 2012

Dimman lättar...

Vilket undebart höstväder vi har haft idag! Ren och skär njutning!
Det märktes i kvarteret att alla nöjt, för alla var ute i trädgårdarna och röjde idag! :-)
 
 
I vanlig ordning gapade kylen tom idag. Jag börjar på fullt allvar tro, att någon är inne och äter ur den på nätterna!
Eller att det är hål i botten på mjölkpaketen!
Det är helt galet!
Idag fick jag med mig bärhjälp. Det är lätt att få den nuförtiden, om man bara dinglar med bilnyckeln! ;-)

Minimi blev skitsur. Igen.
För, hon fick inte följa med.
Hon har feber. Inte mycket, men ändå. Hon känns piggare och jag trodde att hon var feberfri, men mäter man så är hon inte det. :-(
Så, nu har jag försökt hålla henne lung och inne idag.

Just nu, känns det som att morgondagen blir en "säkerhetsdag" och så blir det dagis på tisdag.
Jag VET att det är dumt att säga det högt....;-)
Men det känns som att dimman har lättat..

Min förkyning känns riktigt bra idag. Dimman har lättat där med! :-) Snart, snart ska jag kunna ta tag i träningen igen!
Som jag längtar!!

För att göra Minime lite gladare, så köpte jag hem lite lättbakat åt henne, vid handlingen idag.

 
Storasyster fick en fin hjärtformad form för länge sedan, som hon aldrig prövat att baka i.Så idag fick det bli hjärtemuffins. :-)

 
Baka, baka liten kaka...

 
Dom blev rätt söta! ;-) Och Minime är nöjd!

 
 
Igår kväll hade storebror lagat Toast till alla när vi var borta. Lilleman gillade skarpt och bad idag om "storebrorsmackor" :-)
Inte alls dumt! Det är ju "högoktanmat" och passar perfekt till våra magra barn!
(VI ska däremot låta bli! ;-))
 Bra att ta till när det krävs snabbmat! :-)

 
Så, det känns som att vi snart kan boka en resa till värmen jag och maken och lämna syskonen hemma! :-)
De svälter inte ihjäl! ;-)
 
En stackars make har varit lite låg idag. Träkeps. Ont i håret. Matt.
En konstig form av förkylning? ;-)
 
Men, när jag under kvällen fick mängden dricka som gick åt igår, summerad, så är jag förvånad att någon av de som njöt av det goda vinet överhuvudtaget stack upp huvudet idag! ;-)
 
Men, tydligen har dimman lättat hos de flesta även där! :-)
 
En skön söndag, kan jag summera. Som inte led av träkäps! :-D
 
Nu ska jag sjunka ner i soffan med en kaffe och titta på Solsidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar