Sidor

tisdag 23 oktober 2012

Tröttmössan...

Jaha, jag hade ju precis hunnit glädja mig åt att jag är frisk och pigg igen, när den dök upp!
 
Bacillen!
 


Det blev ju lite knasigt igår kväll, när Minimi somnade i ren ilska. (Jodå, vi har väl alla varit där? ;-))
Sen, vaknade hon kl 20 och tyckte att hon nog kunde vara vaken.
Det tyckte ju inte vi. Inte lika mycket som hon!
Efter dryga timmen så somnade hon igen..
Maken och jag kom in i andra andningen lite och -surprise, pratade jobb, igen..
Plötsligt var klockan 23 och jag borde gått och lagt mig!
Men, då dök äldsta sonen upp, som jobbat första kvällspasset på sitt nya jobb.
Och då vill man ju höra _allt_ :-)
Så det tog ju sin lilla tid, innan jag väl kom mig i säng.

Strax efter att jag somnat, hörde jag att maken var uppe med Lilleman som var ledsen och jag hann tänka att han kanske var på väg att bli sjuk.
För han är aldrig vaken på nätterna och han hade klagat över huvudvärk innan han somnade...

Klockan 5:22 står Minime vid min säng och deklararerat att NU ville hon titta på bolibompa!
Minsann.
Jag var inte lika sugen på det! Och försökte berätta att bolibompa sov!
"Då vill jag titta på film"
*suckar*
Efter lite dividerande så drog jag på bolibompa (och se på fasen! Dom var vakna! ;-))
Sen hörde jag att hon sprang till kylen och snodde drickyoughurtar..
Och hostade och hostade....

Jag tittade på klockan senast vid 6:15..
När klockan ringde 7 -då sov hon så sött så!

Jag väckte lilleman, men kände direkt att han var varm som en liten kamin.
Grattis! 38,5.
Igen!

Jag var jätte pigg!
NOT..
(Man får ta 6st av piggelinpillrena...jag är sugen på att ta 10! ;-))

 
Jag funderade sen stund och ställde sen klockan på 8 och kröp i säng igen.
Då sjukanmälde jag dom båda.
Jag kan lika gärna ha henne hemma också. Vare sig hon är sjuk eller inte.
Jag var inte ett dugg sugen på att klä på mig och gå ut! ;-)
 
När hon väl vaknade, så är det inget fel på henne.
Hon hostar, så vi får hinka hostmedecin idag.
(Jag kommer att ha ångrat mig flera gånger innan lunch, känner jag på mig...;-))
 
Lilleman får vi se vad febern beror på.
Han är pigg för övrigt, men jag kan konstatera att skolbacillen är inte att leka med!

 
Så sjuk som han varit denna höst har han inte varit sen 2008!
Det brukar vara så att dom är mer sällan sjuka när dom börjar skolan.
Något blev galet här!
 
Nåja, jag hann jobba undan så mycket igår, att jag bara har en några smågrejer jag behövar få iväg idag.
Nu blir ju tom jag tvungen att vila! ;-)
 
Och idag har vi fått besök av denna lilla flur!



Och - jag är jätte glad över att jag är frisk!
Än så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar