Sidor

måndag 15 oktober 2012

Måste till lite nytänk!

Vi har ju etablerat att det är höst nu.
Mörkt.
Blött.
Tråkigt och jäääääkligt synd om mig, som inte kan träna! ;-)
 
Så, då har man inte så mycket annat att roa sig med än att läsa!
Jag älskar böcker.
Maken älskar böcker.
Äldsta dottern mer än älskar böcker. I alla sjangers.
Stor son älskar fakta böcker.
De två små är på god väg att bli samma bokmalar dom.
 
Och, då har vi ett problem!
 
Vi har redan rensat ur flera kartonger böcker, som står på vinden.
Vi har hivat gamla sådana i kontainern vid senaste stor rensningen i huset.
Troligen kommer vi att flytta till ett mindre hus vad det lider.
Fler böcker är liksom inte aktuellt!
 
Jag svär redan över det problem som de böcker vi har, kommer att ge oss..
 
Och -nu kommer det en massa nytt, som jag vill ha!
 
 
Jag har läst alla Malin PG:s böcker hittils. Dom är så bra! Man bara måste ha!

Och keplers! *suckar* Det går ju inte att låta bli!
Och den här är jag sugen på!

 
Men, det är ju inköpsförbud på böcker!
 
Hur gör jag dådå??
Jag har i många år varit med i Bokias bokklubb där man betalar en viss summa och får låna en mängd böcker. En till två i månaden på ett ungefär.
Men, senaste åren har det inte varit så bra titlar...
 
Så, jag kanske måste kapitulera och önska en läsplatta av tomten?
Jag har sagt nej och usch länge....
En bok ska vara i papper! Med hårda prämar. Som man kan bläddra i, känna doften av trycksvärta.
Sätta ett fint bokmärke i och njuta av varje vänt blad.

Det blir inte samma sak med en läsplatta.
Men, även jag får väl ge mig, kanske?

Nu har Adlibris en liten och smidig variant. Som blir som en pocketbok. Lätt att ta med och ladda ner böcker i.
Man kan ha sitt eget bibliotek däri, typ.
Kan ju vara rätt mysigt det med?

Vi har ju ett en Tab, men den slåss ju oftast barnen om och ska spela diverse spel
Ska jag ha en läsplatta så ska den var min! :-)

Pimpad med rosa skal, kanske? ;-)

Så, kära tomten. Kan jag få en läsplatta i år???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar