Sidor

måndag 22 oktober 2012

Det evigt dåliga samvetet!

Det är för och nackdelar med att ha kontoret hemma..Det har jag ju redan konstaterat.
Det är för och nackdelar med att vara "egen" också.
Fördelen är friheten.
Att lägga upp jobbet själv.
Projektleda.
Gå dit näsan pekar.
Som en katt! :-)

Min förra chef, han påstod ju att jag inte ska ha någon sådan. För att jag är en pain in tha rump, på chefer. :-)
Tycker inte att dom gör det dom ska, i tid! Mest bara tjatar och har mig.
Ställer höga krav och så.
Och det hade han ju rätt i! :-)
Så, det är väl lugnast för alla om jag är min egen chef, kanske..
Eller har ett jobb där jag har stort svängrum.
Inte behöver vänta in så mycket utan kan gasa full fart. Får ett projekt att bossa över.

Så, det är najs att kunna pröva på att vara sin egen..

Nackdelen är att man jobbar jämt. Har jobbet i huvudet jämt.
Funderar, planerar..
Kan komma på kl 20 att nåt måste på papper.
Behöver diskutera nåt med delägaren, dvs maken...

Så är det säkert för de flesta, att jobbet följer med hem, men oftast så lämnar man ju jobbet där det ligger, när man går hem.
Det blir iofs en livsstil.
Vi har haft det så, ganska länge.
Att vi blandar privatliv och jobb hejvilt.
Oftast går det bra och ibland mindre. Det är lätt att få dåligt samvete för att man inte riktigt räcker till både på jobbet och privat.

Idag är en sån dag!
När maken dök upp ifrån dagens jobb utanför hemmakontoret, så behövde vi fixa lite.
Vi har vårt kalender trassel! ;-)
Historiskt har vi alltid delat kalender, via bolagets server. Nu går inte det.
Och då har det blivit lite väl många "oj, men då ska ju jag..." och "va? Det har du inte sagt!"
Såna bråk och slitningar ska man helst undvika, om man både ska jobba och bo ihop! ;-)

Så nu kammade vi till oss och fixade en delad Gmailkalender.
Det var lite mickel med det, men nödvändigt för att synka våra aktiviteter framöver..Och synka det till telefonerna..

Båda barnen var hämtade och matade.
Lilleman var nöjd med att roa sig en stund, medans vi fixade till det.
Minime blev dock sur.
Stod och hoppade bredvid mig och fick till svar "jaa, alldeles, alldeles strax, jag ska bara"..
Som Alfons pappa..

Hon trampade surt iväg..
När vi var klara ett par minuter senare, ok kanske en kvart, då hade hon somnat! :-(

Hur dåligt samvete får man då??

Det är nackdelen med att jobba som vi gör.
Jag måste bli bättre på att stänga ner när klockan är 16 och bara vara mamma!!
(Ok, lite fru också! ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar