Sidor

torsdag 18 oktober 2012

Lite kyla beställd!

Vare sig man vill eller inte, så lackar det sakta men jätte säkert mot jul.
Jag är ingen julmänniska och har aldrig varit.
Bara tanken på att jaga julklappar gör mig matt.
Det kan var kul att köpa "justdendärgrejen" som är speciell, till en person. Men att jaga kvantitetklappar...Näe. usch.
Så, jag brukar vara ute i tid. Eller, jag brukade vara ute i tid.
Det känns som att det har havererat senaste åren. ;-)
Iofs, så kom vi överrens förra året om att tagga ner julen allmänt. Färre klappar till alla.
För, det är ju en del barn. Och det är en del vuxna som tycker att köpa klappar är nåt av de bästa dom vet. :-)
Och då blir det så många klappar att barn till slut inte ens orkar öppna alla!
Då tappar det sin charm tycker jag.
Hellre få, men efterlängtade klappar.
Och vi vuxna, vi kan ju faktiskt njuta av att umgås, äta gott, dricka gott och titta på glada barn.
Och sen ge varandra nåt symboliskt.
För, vi har faktiskt alla grejjor vi behöver. Och lite till!
 Med handen på hjärtat. Behöver man verkligen mer grejer?
Det kanske är bättre att skänka slanten till mer behövande personer på vår jord.
Varför inte till våra egna hemlösa och fattiga ensamstående föräldar som det faktiskt finns även i detta land.
Hm, nu kom jag av mig lite.
Var var jag?
Jo, jag gillar inte julen! :-)
 
MEN, det jag gillar är ju dekorationer, kransar, pynt, ljus och pyssel.
Och där går jag ju "all in" :-D
Första julen med min man, blev han lite snopen. För, han visste att jag inte var så förtjust i jul.
Men "swosch" så var huset fullpyntat med glitter och tomtar.
"Men, du gillar ju inte jul?" Undrade han.
"Näe, men jag gillar att pynta" Blev mitt svar! :-D
 
Och, jag gillar att göra peppishus! :-)

 
Nåja, idag släntrade jag in på Blomsterlandet, när jag ändå var i närheten.
Och jag säger bara: Jösses!
Jag ska inte gå in där!
Det fanns så mycket fint och man fick så mycket pysselinspiration!
Det är en jätte fin butik och man har skyltat så himla najs.
 
Men, jag ska hålla mig! För, vi ska till Casa Plupp i helgen och då blir det till att gå ut i skogen och samla på sig lite fina grejer och göra kransar av.
 
 
För övrigt så längtar jag till att det blir lite kallt nu!
Det är bara mörkt, blött och smutsigt!
Kan man få ett par minusgrader och lite pudersnö??
 
 
Det skulle göra livet liiiite ljusare! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar