Sidor

onsdag 31 oktober 2012

Dags att ta helg..

Idag har vi fredag!:-)
Inte alls dumt med en så kort vecka.

Solen skiner och det har varit minus grader hela morgonen. Nu ligger vi på nollan.
Jag har sommardäck, så jag hoppas att det inte blir så många minusgrader innan vi är ute på Casa Plupp.
Jag fyrhjulsdrivet, så det brukar inte var några större problem, även om det är halt.
Vinterdäcken, ligger i makens bil och ska sättas på bilen i helgen.

Den här passande bilden snodde jag hos http://www.meekatt.com/
Hysteriskt kul, när tanken är god, men det blir lite fel..eller? Det kan ju vara rätt också! ;-)


I morse kom jag upp lite tidigare än de andra dagarna, pga att "fasadkillarna" nu hänger på grannens fasad och sätter upp byggställningar.
"bankebankebank" vaknade jag av och det tog ett tag innan jag kom på vad det var för nåt som lät, och att det inte var inomhus. :-)
Det var inte alls dum att pallra sig upp i vettig tid, eftersom jag i går gick i totalstrejk och la mig på soffan, i stället för att packa ihop oss inför Casa Plupp vistelsen..

Igår fick jag helt plötsligt fick jag huvudvärken från hell. Jag kände att det kom ifrån nacken, så maken fick massera lite och så stretchade jag ut lite armar och rygg.
Sen släppte det. Men, då låg jag ju så skönt på soffan redan! ;-)
Det känns lite märkligt att man får huvudvärk av att bröstmusklerna är för korta! ;-)
Man ska inte underskatta muskler!
För ett par år sedan hade maken migränliknande huvudvärk som var helt fruktansvärd.
Han prövade med tandskena och diverse medikamententer.
Till slut gick han till naprapat, som hittade en rumpmuskel som var för kort och konstant spänd.
Wip,s så var den huvudvärken väck!

Och det får han ju höra titt som tätt, när han har huvudvärk. Att det ju inte stitter där, egentligen, utan i häcken! ;-)

Eftersom jag däckade, så bad jag dottern gästblogga, om sin dag på stan.
Hon var lätt upprörd när hon kom hem. Och hon fick nog inte riktigt det stöd hon hade önskat, för vi fick ju värsta fnissanfallet när vi hörde om hennes bravader.
Det är inte lätt att träffa på en blödande och vevande person, såhär i halloween tider! :-)

De är utskickade ifrån skolan för att hjälpa till på olika ställen och man kan ju konstatera att hon får uppleva lite ovanliga saker! ;-)
Igår regnade det ju på stackarna, men idag fick dom stålande sol.

Det ska bli riktigt skönt att åka ut på landet ett par dagar och njuta av sjöluften.
Jag misstänker att fåglarna saknat oss! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar