Sidor

måndag 15 oktober 2012

För och nackdelar...

Måndag...
En såndär måndag när jag gläds åt att ha kontoret hemma.
Förra veckans trafikkaos (det kaos som faktiskt är varje dag..så det var "normal" trafik!) fick mig att uppskatta mitt hemma kontor! :-)

Minime var vaken en timme och knölade i natt. Jag tror att hon har växtvärk!
För hon tyckte att det gjorde ont i benen.
Hon har vuxit ur en hel del brallor på sista tiden, så det skulle inte förvåna mig alls.
Så, i mitt högra öra gnällde hon.
I mitt vänstra snarkade maken.
Fint!
Då är det också najs att inte behöva förklara för kollegor varför man har påsar under ögonen! ;-)

När jag vaknade till och sneglade på klockan hoppades jag att den skulle vara 5. Men inte då!
Den var sju.
Så, fötterna i golvet och påbörjad dagen.
Jag trodde att hon skulle vara trött och sur, men otroligt nog, så vaknade hon utan knot.
Hoppade i kläderna och gick till dagis!
Jag utmande dock inte ödet genom att borsta håret.
Man får inte vara dum! ;-)

Sen hem och röja köket. Jag kan inte tänka om köket är rörigt!
Det är som på vilken arbetsplats som helst! ;-)

Lilleman vaknade och vi mätte feber. Feberfri! :-)
Vi hoppas att det håller i sig hela dagen, så kan han gå i skolan i morgon.

Maken susade iväg och lämnade in sin bil på glasservice. Sprucken framruta.
Han fick världens minsta och sötaste bil som lånebil!
Jag mobbade honom lite för den! ;-)


Efter lite frulle, drog jag igång renskrivning av kursmaterial och andra finfina dokument.

Då dök det upp lite killar.
Idag byggs det byggställningar! Och rivs vindskivor. Det vimlar av "gubs" :-D


Det bankas, slipas och spikas.
Lilleman spelar X box och idag tänker jag inte ha dåligt samvete över det! ;-)
Jag har ett kundmöte att förbereda....

Jag hann rätt långt i mitt skrivande, innann det drällde in ytterligare gubs, som skulle ha projekt möte.
Och då gav jag upp!
Nackdelen med att jobba hemma! Svårt med koncentrationen ibland! ;-)

Passade på att äta lunch med lilleman och titta på lite Hem till gården! :-)

Det finns som sagt fördelar med att ha kontoret hemma! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar