Sidor

söndag 21 oktober 2012

Abstinens....

Att jag kommit av mig med träningen är ju ett understatement!
Det känns som att det var ett halvår sen jag ens blev svettig, av nåt tyngre än att gå i trappor!
 
Men idag slog abstinensen till med full kraft, när jag hörde hur stora dottern körde intervaller på löpbandet.
Jag vill också!!
 
 
Fasen, det blir en hel del att ta igen när jag väl blir frisk.
Just nu tvivlar jag att det blir i år! Maken gav mig uttryckligt träningsförbud idag.
Han blir så nojjig när jag får ont i bihålorna..;-)
För då däckar jag, på riktigt...


Det var ju så här det skulle bli!
Nu  är det tvärsom!
 
Nu är mest trött...Känner inget alls av de "piggpiller" jag köpt. Jag kanske ska dra i mig hela burken?? ;-)

 
 
Nu är jag Sliten! Känner mig exakt såhär!
Trots en lugn och skön helg.
 

Plus att jag är Citronsur!
Tycker synd om min familj, faktiskt!

Och jag vet! Det finns så många som är sjuka på riktigt! Som har det jobbigt.
Där man inte vet om det går över eller inte.

Jag är bara förkyld!
Men, jag är inte van att vara skruttig!

Ett par dagar, ja.
Men sen är jag på g igen!
Såhär länge brukar jag inte gå runt och snora.(och gnälla!)

Jag är inte van vid att inte orka.
Att bli toksvettig och behöva vila av att dammsuga båda våningarna i huset?!
Dah.

Men, det är väl bara att vänta ut.

Som tur är, har jag en lugn vecka som kommer.
Jag ska jobba, ja. Men hemma.
Renskriva, tänka, lägga tidsplaner och försöka få ihop två handböcker till en.

Men jag tänker göra det i lugn och ro!
Kanske till och med sova lite middag!
Inte flyga och flänga.
Inte åka hit och dit.

Lyssna på kroppen.
Och har jag lika ont om ett par dagar, då får det bli ett läkarbesök.

Nu är jag less!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar