Sidor

lördag 27 oktober 2012

Morgonbönan.

När jag vaknade i morse, satt båda barnen _på_ köksbordet och åt bananer!
Hm..nackdelen med att dom inte väcker mig när dom vaknar är att jag aldrig vet hur huset ser ut när jag väl sätter ner fötterna i golvet! ;-)
 
Stora sonen åkte och jobbade. Han jobbar på OKQ8 och har ni vägarna förbi en sådan mack denna helg, så bjuder dom på "vinterkollen". Dvs fyller på spolarvätska, kollar olja och byter torkar blad.
Inte så dumt! :-)
 
Det är minusgrade och sol idag. Jag har ju beställt en 2-3 grader minus ganska länge! :-) Nu har jag fått som jag ville!
Hellre det här än mörker och regn!
 
Morgonen börjar som alltid med kaffe.
Idag Zoegas "fruktigt och livligt". Hur nu kaffe kan vara livligt?
Jag är annars en Arvid Nordqvist människa. Det finns inte godare kaffe!
Tyärr hade inte Ica några bönor igår..
 
 
*MMMMM*...Bönorna doftar så sjukt gott, så jag har lagt några i en skål på bordet!
Det doftar kaffe i hela huset! :-)
 
 
Sen är det ju gott att dricka också! :-)


Nyttig frulle!
Orkade inte koka ägg idag, vilket annars är standard för lördag morgnar..
Fick bli mörkt bröd, lite lätt rostat med ost och grönsaker..

 
Det är jätte vackert i trädgården, när allt är täckt av ett tunnt lager snö..
 
Kanske dags att plocka in de äpplen som fortfarande sitter på trädet?
Nu har jag äntligen hittat mandelmjöl, så en äppelpaj skulle sitta fint! :-)

 
Det är nåt speciellt när det är frostnupet. Blommor som fryser, när dom fortfarande är gröna eller som i detta fall, bruna, är så fina!



Idag står så vedklyvning på schemat, när det är så fint väder!
Det gäller att ta vara på ljuset!

Klädkammaren kan jag städa när det regnar! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar