Sidor

onsdag 3 oktober 2012

Jo, men jag ska! :-)

Same shit, different name...kan man konstatera idag.

Hostandet fortsätter.
Maken upplyste mig om att jag ju faktistk låter sjuk! No shit!
Det händer sällan, så tom han blir förvånad över att det hänger i nu! ;-)

Och vi har ju redan konstaterat att jag är rätt dålig på det. Att vara sjuk. Framförallt att ligga still.

Solen skiner dock idag! Det gör en ju glad!
Barnen var hyffsat pigga och hoppade iväg på bra humör i morse.
(Jag var ju rädd att vi skulle få vara vakna halva natten eftersom vi strulade till det med sovandet. Men hon somnade rätt bra ändå och har sovit hela natten.
Vilket gav mig dryga 8 sköna timmar.)

Minime "sladdade" in på avdelningen på hälarna och utbrast "nu är jag här!"..
Om någon missat det! :-)
Fröknarna hävdade bestämt att dom faktiskt också springer till jobbet på morgnarna och gör gärna en kullerbytta eller två när dom är framme...
Hm..jag misstänker att dom ljög, lite granna! ;-)

Lilleman blev stort mottagen, efter ett par dagar hemma.
Så härligt att se!
Alla ville kramas och var så glada att se honom!
Tänk om sånt blev kvar hos vuxna människor! När någon varit borta. Hur ofta händer det att flera kollegor kommer springande och säger "vad kul att du är här!" ???
Det kramas för lite på arbetsplatser! ;-)

Själv njöt jag en stund av solen på näsan..Men kylan var inte bra för luftrören...:-(

Väl hemma tyckte maken att jag skulle bädda ner mig och ja, jag ska...
Men...det är lite "ska bara" först! ;-)
Röja kök. (Jag kan inte lägga mig på soffan om det är rörigt där!)
Lägga i en tvätt och en tumlare... (Dom kan ju göra sitt jobb under tiden jag ligger...)

Sen passade jag på och delegerade till en långbent son. Att bära upp alla utekuddar på vinden och alla utemöbler till balkonen så att dom står under tak...Men jag måste ju peka! ;-)

Sen står ju domdäringa kartongerna jag bar hem igår i hallen och tar plats. Ska gås igenom..

Och så plingade det till i mailen. Kunden har skickat grejjer som ska gås igenom...

Dokumenten till nästa veckas kurs, ligger och tittar på mig...Det ska svaras på en del frågor innan....

Kylen är tom..igen...Men det delegareade jag till maken som ändå är ute och far idag...

Så ja, jag ska vila...kanske! ;-)

Sen.....;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar