Sidor

fredag 26 oktober 2012

The bottom is nådd!

Jaha. Så var det bara att krypa till korset.
Det går inte att hålla på det längre.
Hela dagen har legat runt nollan..det är kallt inne!
Jag eldar och eldar..
Så, today is the day!!

Nu drog jag igång luftvärmepumpen!! Det gick inte att stå emot längre.
Och då, kära vänner, då är det vinter!

Och när jag bar in ved idag, såg jag att vi nu är nere på botten av vedhögen!
The bottom i nådd!

Det innebär att "någon" (läs jag) får bära ut vedklyven snarast möjligt. Det verkar ju bli en tidig och lååång vinter..
Jag får hoppas på sol i helgen. Då kan det vara rätt skönt att fylla förrådet.
För, ved har vi i mängder. Den ska bara grävas fram under terassen och klyvas.
Vardagsmotion! :-)

Nu har vi gått in i helg mode! :-)

Vi börjar med:

 
Sen lägger man sig här:


Och plötsligt är livet gott att leva! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar