Sidor

tisdag 9 oktober 2012

Tröttmössa

Ojoj, vilken dag.
Började lite tidigare än vanligt.
Man vill ju gärna hinna fixa till sig lite, så att man inte skrämmer andra kursdeltagare, liksom...
Ögonfransarna ska på.

Fick upp Lilleman och skjutsade honom till skolan.
Sen, drog jag norröver...
I världens segaste trafik! Det var likadant över hela Stockholm, tydligen. Suckaaaaaa....




Orsak?
Det regnade...lite grand!
Jag fattar inte! När det regnar, så stannar trafiken!

Inte konstigt att man lika gärna kan skita i att gå ut om det snöar!

Nåja, jag segade mig iväg och höll ett öga på klockan..Jag skulle hinna.
Men, se då körde jag lite fel, sörrö!
Nej! Galet!
Måste svänga.
Fint.
"Vänstersvängsförbud" så långt ögat nådde! Bilar, bilar och mer bilar...Gick inte att svänga!
Fan.
"Äsch, jag kommer nog fram såhär med, bara att följa skyltar till närområdet"...
Och visst! Det gjorde jag. Det blev dock en rejäl omväg! Och jag blev lite osams med GPS:en!
Som tur är så ser man ju kartan och kan leta sig i närheten av...liksom...
Även om den tycker att man ska svänga där vägen är försvunnen!
(Jiises vad det byggs!!)

Nåja, jag hamnade i ytterligare en seg kö..tittar till vänster och SER loggan på företaget dit jag ska!
Yey!
Bara att sladda in på gatan och konstatera att det stod bilar överallt! Överallt!
Plus att det byggs och grävs, så att parkeringar som har funnits, är ett minne blott!
Nåja, jag smiter in på en parkering och kommer till en vändplats..snärjigt att ta sig ut, för vi var ju flera som letade parkering..
Kursen börjar kl 9 och klockan var då 08:57!
"skit samma" tänkte jag och parkade på första närmsta plats!
En handikapp sådan!
Eller, inte ens det! En som det stod "dialys" på! 8-)
Lite märkligt, för sååå nära Karolinska sjukhuset var det inte! ;-)

Hoppade ur och sprang in i huset, morsade på receptionisten...hm..om det är en han, vad heter det då?
Receptionistkillen? ;-)
Eller det kanske är det som är receptionist? Och en tjej borde vara receptionistan?? ;-)

Prick 9 satte jag ned rumpan i soffan och slurpade lite kaffe.
*andaaaaas*
Jag hatar att komma försent!
Som tur är, så är det nästan alltid någon som är sen första dagen.
Likså idag.
Men, de som kom sist, kom med tåget! ;-)

Vid lunchen, tyckte några andra deltagare att jag skulle gå ut och kika om jag fått böter eller inte..
Och ja, det hade jag ju!
Jag såg det ifrån entrén tom! :-) (Ja, jag stod så nära! :-) )
Så jag konstaterade bara det och gick in igen! Ingen idé att flytta bilen när jag redan fått böter.

Och, jag betalade "bara" 300:- mer än killen som var duktig och la pengar i automaten! :-D
Plus att han fick gå en ganska lång bit! :-))))
Men, nej, jag är inte stolt, alls.
Ibland har nöden ingen lag...I morgon ska jag inte köra fel och hitta en riktigt p plats!

Nåja, Kurs med kurt hela dagen Så kul!
Ett helt rum med andra ISO nördar! :-)
Tom Revisorn som håller kursen, kallar oss nördar! ;-)

Det är kul att få diskutera och fundera på processer, processkartor, målstyrning, målnedbrytning, fokusgrupper och avvikelsehantering, med andra, som tycker att det är lika kul!


Jag har hittills bara träffat på folk som suckar när sånt ska diskuteras... ;-)

Det är mycket info som ska in samtidigt och en mycket högre nivå på kursen än jag vågat hoppas, så det är sanslöst kul!
Men, man blir trött..grymt trött i huvudet...

Vi skulle ha fått en hemuppgift med oss, men, revisorn glömde nog den.
Och vi skyndade oss ut, så att hon inte skulle hinna komma på det !;-)
Man behöver på sin höjd titta på Svenska Hollywoodfruar i kväll!

På hemvägen, blev GPS:en och jag oense igen. Den hanterar inte förändring och ombyggnad speciellt bra!
Det känns som att den borde få en förändringsprocess den med! ;-)
Men, hem kom jag, även om trafiken var helt galen då med.

Nu är jag rätt mör. Det är så mycket nytt som ska tas in i min stackars hjärna! ;-)
Man kommer på att "så" ska jag göra, juh! :-D
ISO funkar så att ju mer man kan, ju roligare blir det och mer vill man jobba med ledningssystem!

Och, till mitt försvar, kan jag berätta, att Revisorn som håller i kursen, hon har till och med implementerat ISO i hur dom hanterar tvätten hemma!
(Hon har 3 idrottande söner och en man) Hon har en "Tvätt process", som till och med är utvärderad och internreviderad! ;-)
Sååå långt har det inte gått hos mig! :-D

4 kommentarer:

  1. Och revisorn kallar ER nördar!!!!!

    SvaraRadera
  2. :-D japp! men, hon kallar sig själv nörd också! ;-)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha!! Underbar människa med processer även hemma. Alla har vi våra "arbetsskador"

    SvaraRadera
  4. Japp, vissa gillar processer och vissa Excelark! ;-)

    SvaraRadera