Sidor

måndag 1 oktober 2012

Hur man kan roa sig en måndag.....

Jag vet verkligen hur man roar sig! Absolutly!
 
Dessa högteknologiska tider. Det papperslösa sammhället, ger nya "problem" :-)
 
Jag har försökt sopa det under mattan och tänkt "sen"...men nu går det inte längre.
Idag var jag tvungen att ta tjuren vid hornen.
Dags att rensa lite i cyberrymden.
 
Det kan bli rörigt där med, let me tel ya!
Precis som skrivbordet på skärmen kan bli fasens så mycket rörigare än skribordet datorn står på!
 
(Lilleman frågade mig idag vad jag gjorde och jag sa "städar lite, för det är rörigt i mitt huvud"
Han funderade en stund och frågade sen. "gör det ont, mamma?" ;-) )
 
Nåja.
Ett stycke jobb mail ska aslutas.
Inte längre läsas, helt enkelt.
Och med den ska kalender ska avslutas. Denna fina uppfinning finns även i min telefon..
 
Hela livet i luren, liksom.
Jag som alltid brukar ha en papperskalender.

Nåja, det finfina med att ha allt i telefonen är ju att man alltid har den uppdaterad, med sig och kan dela bokningar med tex en make.
Men, nu ska den då upphöra.

Och -telefonen har dummat sig ett tag och inte alls sparat inbokade möten eller ens delat med sig.
Vid ett tillfälle tom raderade kalendern sig, alldeles själv!
Då fick jag panik, kan jag tala om...

En ny jobbmail har hoppats igång och en ny jobbkalender.
Den finns dock icke i telefonen. Än.

Men, eftersom att den mailen ligger i jobbdatorn, som inte alltid är Online, så måste ju allt jätte viktigt även in i någon annan kalender, förslagsvis min privata Outlook.
För att kunna skickas och delas till andra. (Läs maken)
 
Hittils har jag haft allt på ett ställe. Min privata laptop, där jag kopplat upp mig mot servern på jobbet och allt i en enda rörig hög.
Nu, ska det minsann bli ordning och ISO fint, minsann!
En jobbdator, (liten och rosa, lätt att bära med sig! :-) med allt som dit hör.
(Sen, ska jag inte prata om de lösa minnena som ligger och skvalpar i dataväskan...)
 
Och en privat dator. Så kan jag inte blanda ihop det. Rent och fint.
(Och inte så rörigt i huvudet så att det gör ont! ;-) )

Så, det har jag roat mig med idag! Skickat över alla möten från jobb mail/ kalender 1, till jobbmail/kalender 2. Och sen till privata mailen, det som dit bör skickas.
Tjing!
 
MEN, då återstår ju problemet att jag inte har med mig kalendern då.. än...Eller kanske inte någonsin..
Så, jag är tillbaks till ruta 1 och får gå och köpa mig en papperskalender. Igen.
 
Gissa vilken färg det kommer att bli?? ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar