Sidor

måndag 1 oktober 2012

Å så blev dagen plötsligt mycket bättre! :-)

Nöjd med dagens fix. Så skönt när man rensat, städat och fått ordning.
Vare sig det är i en garderob, en hall eller bland sina papper och dokument.
Jag kan verkligen inte tänka om det är rörigt.
(Man kan säkert söka hjälp för sånt...;-) )
 
På eftermiddagen ringde verkstaden och berättade att bilen var klar. Skönt att hinna åka och hämta innan kvällen.
Hoppade i lånebilen och racade iväg..
De är så trevliga på verkstaden. "Johnny" berättade vad dom hade gjort, gav mig nycklarna och säger "jag skickar fakturan till din man!" :-)
Sånt uppskattar man alltid! ;-)
 
Sen när jag öppnade dörren slog en underbar doft emot mig! Jag blev rätt snopen när jag tittade mig omkring i bilen och såg att den var urstädad! Som ny!
Tom under bilbarnstolarna!
Inte ett spår efter sandiga stövlar i hela bilen!
Ah...
Sen, när jag klev ur vid dagis, såg jag att dom även tvättat bilen utvändigt!
Hur glad blir man inte?
Det är service det! :-)
 
Innan jag hämtade Minime, smet jag in på Bokia och köpte mig en kalender. Finns ju massor som är fina och praktiska.
Märks att jag kört papperslöst ett tag.
Jag blev sugen på både "träningskalender", "familje och energi" kalendern!
 
Och jag är övertygad om att inte en endaste sådan pryl gick att sälja om det inte fanns några kvinnor! :-)
Vi är suckers för allt sånt, antar jag! :-D
Den blev "lite" rosa. Business varianten..
MEN -pennan blev rosa!
 
 
Minime hade haft kul på dagis. Hon hade hittat en larv, som hon bäddat ner i några löv och ville ta hem!
Jag lyckades övertala henne att den kunde sova på dagis! :-)
 
När jag kikade i postlådan hemma, så låg denna lilla raring där! Min mamma hade hört mitt rop om att jag ville ha boken! :-)
Mysigt att ha en kokbok från där jag har mina rötter.

 
Och, dom här bilderna sammanfattar verkligen "Österbotten" för mig!


 
Sen fanns det "några" smarriga recept i boken också! :-)
 
Dagen som började mindre bra, har bara blivit bättre!
Och, snart dyker det upp minst en tonåring också och då kan det knappast bli bättre än så! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar