Sidor

fredag 22 mars 2013

Utveckla är roligare än avveckla.

Så lider ännu en dag mot sitt slut.
Jag tog mig en jobba hemma dag. Trots att jag så kaxigt sagt att jag alltid, alltid ska avsluta veckan på kontoret.
Fixa undan, städa skrivbordet och vara "på som fasen" på måndagen.
Men, man är väl lite alternativ till sin natur, va..;-)
(För oinvigda jag kan avslöja att jag är inte alternativ någonstans. Jag tokgillar att hålla på rutinerna! ;-))

Maken har mötat en hit och en dit hela dagen och alltså inte varit på kontoret. Och min andra kollega, hon tog semester hon! (Vad nu det ska vara bra för???)
Så, kontoret var både tomt och tråkigt... och troligen kallt! Så, näe. Idag vägrade jag! :-)

Jag började dagen med att dra ett mail till rektorn på dotterns skola.
Sen har vi gjort det ett par vändor under dagen.
Och jag är mer än nöjd med hans snabba respons och svar. Jag förstår precis hur dom tänker och varför.
Logiskt.
Jag förstod redan när jag fick höra det att det handlar, som alltid, om pengar.
Röda siffror kan man inte försvara.
Sen kan man diskuterar varför de lyckats så otroligt dåligt att rekrytera nya elever och varför det funkar bättre på andra skolor.
Och man kan avveckla saker på olika sätt och exkludera/inkludera på olika sätt.
Men, vi var rörande överens om att det är jäkligt mycket roligare att utveckla, än avveckla verksamheter! :-)

Sen tog jag faktiskt en lunchsväng i gymmet.
Det blev vare sig länge, tungt eller snabbt. Men jag var där!
Jag har kommit av mig totalt och var absolut inte där i huvudet. Jätte svårt att fokusera.
Maken som dök upp en snabbis mellan två möten hade massor att berätta och då kom jag av mig hela tiden.
MEN jag har gymmat och jag har informerat kroppen om vad som väntas framöver.

Lite jobb hanns också med. Men, jag ska erkänna att det inte varit min mest produktiva dag. Man får ha sådana dagar.
Jag åkte och storhandlade. Familjen utökas ju med två medlemmar i kväll.

Det blir till att hämta dom på Arlanda. Jag tycker att hans frånvaro funkat bra ända sen han åkte.
Man kör ju lite strutsmetoden! :-)
Men, enda sen jag fick sms:et om ankomsttid i morse, så har jag längtat massor.

Det blir dock ingen sen kväll för oss.
Vi ska upp i ottan i morgon och åka på en lite, märklig grej.
Jobbrelaterad.
Vi får se om jag någonsin berättar om det. Blir det bra, så ja, kanske.
Blir det inte bra, så behövs det grova mutor för att jag ska avslöja det ! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar