Sidor

tisdag 26 mars 2013

Det svåra valet..

Ännu en ensam dag på kontoret. Eller, helt ensam är jag ju inte...Men det är tystare än vanligt! ;-)

Morgonen började med lite blodgivning. Det har slumpat sig så att jag inte har kunnat åka och ge blod på hela hösten.
Men idag, då funkade det.
Jag iddes inte ens åka till kontoret, utan köade mig åt höger i stället för vänster och var den första som klev in i bussen för dagen! :)

Mitt blodtryck var perfekt. Och tydligen järnvärdet också. Det brukar man alltid gnälla om, men idag sa sköterskan inget.
Och jag glömde fråga.
Det är lite lustigt när man ger blod, för det dutttiduttas så enormt med en.
Jag, som är jätte lättstucken. Tycker inte att nålar är obehagliga, tycker inte att det gör ont och känner inte av det efteråt.
Då blir det lite larvigt när dom klappar på en och frågar om det går bra. Och man inte får resa på sig efteråt och måste sitta kvar en stund.
Hmm.. Det var aldrig frågan om nåt sådant när jag väntade barn och gav rör efter rör med blod och knapt ätit på flera dagar utan bara kräkts upp allt.
Då hade man kunna oroa sig! ;-)
När man är klar får man välja en present och jag tar alltid Iitala ljushållare. Dom är så fina! :-)
Sen passade jag på att plocka med mig lite lunch.

 
För, på lunchen fick jag akut åka och leta påskutstyrsel till Minime!
En lapp på dörren igår när jag hämtade på dagis meddelade att man fick klä ut sig i morgon.
Om Minime ville?
Har påven en kul mössa??
Så, det blev snällt att åka ut och jaga idag. Jag är glad att det är hon som är "på" för det finns inte en pinal till killar!
Tom kaninöronen är "tjejiga". Alla kaniner är väl inte vita, rosa och fluffiga?
Jag trodde att Påskharen var grå...eller kanske gul?

 
Det var märkligt lite Påskpynt och pyssel i butikerna! Det brukar ju svämma över med kycklingar och annat som man inte behöver. Men inte nu. Skumt.
Nåja, jag hittade mina favoriter! Anthon Berg:s choklad drageér! Mums!
 
Så nu blir valet svårt, när jag sitter själv på kontoret. Morötter, eller ägg? morötter eller ägg...
Hmm...
På väg till "påsktjafsletandet" råkade jag gå förbi en butik med REA. På väskor!
Så tråkigt!
Och jag behövde verkligen en ny! Som passar bättre till min dataväska. (såntdär är viktigt, om det finns läsare som inte förstår det! Det måste ju matcha! ;-))

 
Den här var snygg! Lagom!
(känns märkligt att skriva det ordet. Eftersom jag är långt ifrån lagom!;-) )
Den fanns i ljust, ljust grått också. Och den höll jag i länge. Men sen blev det den mörkt grå.

Och jag vet precis hur jag ska motivera köpte till maken, som upprört kommer att peka in i klädkammaren och påpeka att jag inte direkt har brist på väskor.
Lilleman hjäpte mig med det i morse!
När jag lämnade honom i skolan, hittade jag en halv galge på hans hylla.
"Vad ska du med den?" undrade jag.
Han ryckte på axlarna och svarade helt lungt "jag bara behöver den!"
Man kan inte uttrycka det bättre, faktiskt!
"Jag bara behövde den!" :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar