Sidor

torsdag 7 mars 2013

Den bästa bantningskuren ever!

Det är helt klart vår nu!
Kallt när man vaknar, men solen tittar upp bakom hustaken och det är så ljust när man åker iväg!
I morse sken solen från en klar himmel och man kan inte bli annat än glad.
Härligt!

Jag började dagen med att åka och klippa mig. Vilket jag borde gjort för länge sen men inte gett mig tid till.
Men, nästa vecka är det dags för flera kundevent och jag kan inte se ut som att jag har en förvuxen pälsmössa på huvudet.
Frissan frågade "Är du ledig idag?"
Jag " näe, jag har jobbet här" sa jag och pekade på telefonen.
Och så kommer ju frågan då. "vad jobbar du med?"
Hm...Öh..."jag är konsult".
Och då vill man ju veta vad jag _gör_ igen då. Men jag orkar inte, riktigt. :-)
Så jag svarar "tja, jag är en såndär pappersråtta".
:-)
Det är inte ens lönt att börja förklara vad vi gör. Jag brukar fråga "Vet du vad ISO är?"
Säger personen då "näe, det vet jag inte" då svara jag konsekvent."Ok, jag är en såndär som sitter och vänder papper. " :-)

Nåja, resten av förmiddagen for jag runt som en panikslagen råtta.
Varför?
Jo, för att maken påpekade att jag var tvungen att åka och uppdatera min garderob!
De flesta kvinnor skulle le ifrån öra till öra om maken sa något sådant.
Det gör inte jag!
"måste jag verkligen?" undrade jag. "Kan jag inte ta något gammalt???"
Men se det gick inte för sig.
Nya jobbkäder var ett tvång.
Vi har en massa kundbesök och kundevent framöver och man måste ju klä sig efter klädkoden helst.
Och samtidigt åtminstone _se_ proffsig ut.

Att åka och köpa ett par jeans och en tröja, det funkar.
Men "finkläder" och jobbkläder, det ger mig bara gråa hår och utslag.
Igår fick jag dock panik på riktigt, när maken påpekade att det inte finns tid i helgen eller nästa vecka.
Det måste ske idag.
Jag älskar att gå i dräkt, men jag hatar att köpa dom!!!
Varför?
Jo, för att jag inte är en 12 årig pojke med anorexia!
För så ska man se ut om man bara ska kunna plocka plagg av galgen och betala.
Jag får leta, för att hitta nåt som går att stänga över Tittisarna! :-/

Så, nu har jag svettats, svurit och nosat mig igenom en massa butiker.
Jag visste en butik som brukar ha dräkter och lite mer "proffsiga" kläder. Och visst hade dom det.
Men jag vägrar, bara tvärvägrar att ge 1600:- för en kavaj, 800:- för en kjol och 600:- för en skjorta. Nope.
More is alltid more, så hellre tre billigare kavajer än en dyr.
Sådetså!

Sen undrar jag. I en butik där det hänger rad, efter rad, efter rad av XS, S och enstaka M. Och man VET att det även finns större storlekar, för det hänger en 46:a/ XXL:a ensam på en galge längre bort..
Om alla M, L, XL och 40,42 och 44 är slut....
Hintar inte det om att man kanske inte ska köpa in tonvis med XS och S och kanske utöka antalet med lite större plagg????
Eller?
Och så irriterar jag mig till döds på storlekarna!
Kan man enas om en standard, kanske?
På H&M får man åla sig i en 44:a och håller man andan kan den gå på. Kanske.
Så struttar man in på Lindex vägg i vägg och får på sig ett plagg i S! som borde vara 36, typ.
Det är den bästa bantningskur man kan göra!
Gå in på H&M och gå ut!
Man tappar 10 kg på rot!
*sur*
Summan av kardemumman är att man ska inte ha vare sig tuttar, en och annan volang eller muskler!
För att omvandla fläsket till muskler gör ingen glad, när man ska köpa kläder. Lett me tell ya!

1 kommentar:

  1. Så låtom oss alla bli 12-åriga anorektiska pojkar! Så stiliga vi blir i våra välsittande damkostymer då!! :-)

    SvaraRadera