Sidor

måndag 4 mars 2013

Mitt Missbruk

Ja jag erkänner.
Jag har ett missbruk! Som heter Hemnet!
Undras om man kan sätta in en spärr?? Folk tycker att jag fejjar, bloggar, instagrammar och twittrar för mycket.
Men det är ingenting mot hur mycket jag Hemnetar och kikar på olika husprogram på tv!

Just nu, kunde jag ju lägga ner, liksom.
Vi har köpt ett hus och vi har sålt ett hus. Men...det ÄR ju så kul att kika runt, ändå!
Tur att jag vet flera som letar nytt boende. :-D
Då kan jag skylla på dem när jag bara måste kika in.
Sen kanske dom helst vill leta boende helt själva...men..jag kan hjälpa till! :-D

I dag hämtade vi hem barnen igen. Och ordningen är återställd. Det är läskigt tyst i huset när dom inte är hemma.
Och, nu kan vi ju "leva" i huset igen. Utan att torka och torka och torka! :-)
Lilleman är mycket nöjd med att vi inte längre är så tråkiga.
Vi kommer att vara "roliga" i ca 6 veckor till, sen är det dags att börja packa på riktigt! ;-)
Det härligaste är, att när det väl är dags att flytta, då ÄR det vår.
Vi har liksom samma cykel hela tiden vi.
De gånger vi flyttat tillsammans, hittills 3 gånger, så är det i just maj!
Förutom landet, som var i Juli! :-)
Men, det räknas inte.

Och enligt alla mäklare så är det just på våren som det suger i flytt-tarmen hos de flesta.
Man kryper ur vinter idet! :-)

Det som blir jobbigast att flytta ifrån är öppna spisen..och min stora Flamentaz ros! Jag har aldrig varit med om att en ros trivs så bra och växer så enormt.
Men det ska bli skönt att bara ha en trädgård.
Även om jag redan fått skäll av maken. För han kan ju ge sig sjutton på att jag ska plantera nåt..någonstans hemma också! :-)
Och risken finns...
Men jag ska försöka hålla mig.
Den största orsaken till flytten är ju faktiskt att minska stressen.
Men...ett liiiitet, litet frö...Och EN klematis...kanske...

Nåja, hur som, så måste jag skaffa mig en ny hobby! Jag måste "våga vägra Hemnet!" ;-)

2 kommentarer:

  1. En ny Flammentanz måste du ju unna dig. Det finns det plats för vid ett radhus också.
    Och tänk så mycket snyggare radhuset bli med en stor, Flammentanz som blommar i eldrött klängandes på fasaden! :-)

    Apropå flyttider, Erwin och jag har också flyttat tre gånger tillsammans - i december, november och oktober. Om vi fortsätter att flytta, och varje gång flyttar en månad tidigare än förra gången,så hamnar vi nog på maj till slut vi också.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag ska nog försöka smuggla in en Frammentanz..någonstans! ;-)

    SvaraRadera