Sidor

lördag 9 mars 2013

Häng dom..

Nu har vi släpat möbler hit och dit i huset.
Ibland undrar jag hur de tänkte de som bodde här innan oss. Eller, innan, innan, så att säga..:-)
De bodde här permanent. De som bodde direkt innan oss var nog inte här så mycket..
Nåja. Förvaringen är, inte så bra. Jag skulle säga nästintill obefintlig.
I ett av rummen finns en hel vägg med garderober. Med bara stänger. Dubbel uppsättning.
Vem hänger alla kläder?
Inte jag.
Och jag vill gärna ha ett linneskåp. Finns icke.
I barnens rum stod detta stora, blåa skåp. Ser ju fint ut.
Inuti finns..Taddaa..En stång!
Man har verkligen inte vikt ett enda plagg i detta hus!
Och att köpa trådbackar gick vi bet på. Det var helt fel mått på alla.
Så nu åkte skåpet ut och blir kruk och leksaksförvaring.
(person av ordning kanske undrar, "kommer inte skåpet att ruttna ute?" och jag svarar. "so?" :-) )


Väggen med garderober delades i tre delar och varje sovrum fick varsin garderob.
Sen blir det en vända till IKEA för att fylla bilen med trådbackar. Så många som bara går in. Och en byrå.
Och kanske någon annan liten förvaring.
Sen är det ordning.

Barnen har gått runt och frågat vad klockan är hela dagen.
Det är ju Mello final idag! Och det har väntats på....
Efter middagen, när väntan var oooliiiidlig, kom jag på att vi hade två förpackningar rislyktor i bilen.
De låg kvar sen nyår. Då, hade vi ju planer på att skicka iväg en drös, men stormen satte stop för det.
Två försökte vi få att lätta, men båda brann upp innan de ens hann lyfta! :-)

Men, i kväll var det perfekt väder!
Blåste nästan inte alls. -7 och alldeles stjärnklart.
Man kan stå och och titta på stjärnorna i evighet.
Så fantastiskt vackert.
Hade det inte varit så kallt, hade jag lagt mig på rygg i en driva och bara njutit.
Sådär som jag brukar göra på sommaren, men då tittar jag på molnen! :-)

Lyktorna seglade så lugnt och fint ut över havet....


Så blev det äntligen Mellodags!
Och märkligt är det, men när man väl kommer till final, så känns det som att alla låtar är rätt bra ändå.
Även om det inte känts så under tiden man tagit ut alla låtar.

Sen är det nog sovdags. Vi är lite förgiftade av all frisk luft vi fått idag.
I morgon hoppas vi på meeeer sol.
Så att vi har tankat oss proppfulla med energi inför veckan som kommer.
En vecka med full fart och många roliga grejer. 
Som vanligt, med andra ord. :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar