Sidor

söndag 10 mars 2013

Ta mig till havet.

Så blev det söndag. Igen.
Känns som att dom är rätt många, söndagarna?

Det blåste småjäklars ute vid kusten idag. Så det blev inte mycket uteaktiviteter inte.
Vi mer eller mindre packade ihop oss och återvände hem.
Men, vi har hunnit ladda batterierna, vilket var huvudsaken..

Sen är det samma rutin när man väl är hemma som det är när man kommer ut.
Barn tvättas, kläder tvättas, disk plockas.
Morgondagens kläder hängs fram, min nya fina jobbväska fylls. (Den behöver få lite bling...måste fixa det någon dag! ;-))
Middag kokas och petas in. Disk plockas, igen.

Under tiden allt det där fixas med, hade jag tv:n på i bakgrunden. Jag kikade med ena ögat på Grand Designs.
Åh, vilket härligt program det var idag.
Man byggde ett lite ovanligt hus på Isle of Sky. Huset i sig var coolt, men helt otroligt var omgivningen!
Så vackert, så vackert.
Jag hade troligen blivit galen på det eviga blåsandet, som det ju blir på en ö, som nästan inte har ett ända träd. Men jiises så fint.

Och huset, fick stora panoramafönster ut mot havet.
Någon tavla behövs inte, utan hela vyn utanför är som en tavla.


Stora dottern drömmer om att plugga i Skottland efter gymnasiet.
Och jag kan ju avslöja att hon har starkt stöd av oss! ;-)
Det är långt bort, ja. Men, man kan hälsa på! Och dricka whisky! :-) Finns mycket sånt där uppe! :-)

På fastlandet fanns det en helt otroligt liten by.
Alla hus var gjorde enligt ekologiska ideologier och med återvunnet material.
Och nästan alla, har grästak!
Man kunde nästan se en hobbit komma gående längs gatan! :-)
Dit ska jag bara, någon gång.
Där är jag kanske lite udda. Jag drömmer inte om att resa dit "alla andra" åker.
Jag vill se vackra byggnader och vyer.
Lite ovanliga platser.

Sen är det något speciellt med havet. Det drar..Jag skulle kunna sitta hur länge som helst och titta när vågorna slår in över stenar. Eller sitta på en brygga och höra när det kluckar.
Det är livet det! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar