Sidor

onsdag 20 mars 2013

Jag kommer att vinna!

Så har vi då nått mitten av veckan.
Stor del av min dag har gått till att fokusera på att _inte_ fokusera på kylan, vinden och snön!
Det var liksom bara att inte titta ut. På hela dagen.
Inte gå ut på lunchen.
Låta "vårdagjämning" tugga som ett mantra.
Det blir bättre.
Det blir varmare.
Det blir vår.
Det blir sommar, i år också. Hoppas jag.

Om det finns en tävling i länet över den absolut skitigaste bilen, då vinner jag! Garanterat!
Just nu vet jag inte riktigt vilken färg den har.
Och man vill liksom inte gå nära den.
Lilleman hängde med en kompis hem efter skolan idag. När jag hämtade honom passade jag på att fylla på spolarvätska.
Det måste ha sett för kul ut. För, jag ville helst inte röra huven på bilen. Och inte locket där man fyller på.
Ysch.
Jag vet. Man löser problemet genom att tvätta bilen!
Men, när det är kallt hela tiden och man kör korta sträckor, så fryser ju dörrarna så snart man ens försöker tvätta.
Så den får vara skitig.
Och så muttrar jag över det i stället! ;-)

Jag vill snabbspola tiden. "katching" så är det maj.
Vår..
Flytta...
Tur att kalendern är fylld med rätt kuliga grejer i april. Så är den inte helt bortkastad! ;-)

Och - tur att det snart är dags för den förlorade sonen att komma hem!
Om bara ett par dagar, dyker han och den rödhåriga sötnosen upp! :-)
Det ska bli så mysigt!
En hel vecka får vi ha dom här. (Läs: utnyttja dom som barnvakter! ;-))
Det är inte helt klart vem av oss 6 som längtar mest! ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag tror vi kan tävla med dig om vem som har skitigast bil (vem var det som var så dum att köpa vit bil)????

    SvaraRadera
  2. mmm..jag har i alla fall mörkt grå! Men, nu är den...någon obestämbar färg..

    SvaraRadera