Sidor

söndag 31 mars 2013

Nu är det officiellt!

Mjaha.
Den efterlängtade Påskmiddagen frös inne.
Vi har verkligen ansträngt oss att bli friska. Men näe.
Tankens kraft är inte tillräcklig, tydligen. Jag får jobba på det! ;-)
Febern vill inte ge sig.
Men, Barnen blev hämtade och får åka på lite äggjakt/släktträff. Lyckligare barn får man leta efter!
Både att få åka till Farmor, träffa kusinen, gå ut OCH slippa gnälliga föräldrar! :-)
Ok, gnällig mor. Fadern är inte i närheten av moderns pip!

Han  berörs inte lika mycket av att hela ledigheten har tillbringats i sängen...
Jag däremot tycker att det är enormt bortkastad soltid! ;-) Och Tid överhuvudtaget.

Nåja..vad gör jag då, när jag ändå måste tat´t lugnt?
Jo, jag surfar runt på utemöbler (som vi inte behöver fler av) och sommarkläder. (Som man alltid behöver mer av)
KappAhl har kommit med en ny kollektion som heter Hampton Republikan. Fina grejer och fina färger.
Dom är duktiga på att "stjäla" andras kollektioner och göra det prisvänligt.
Kläderna påminner en hel del om rejält dyrare kläder! ;-)

För ett par år sedan kunde man ju köpa kläder som påminde mycket om Odd Molly. Jag älskar Odd Molly, men skulle aldrig någonsin lägga så mycket pengar på kläder.
Möjligen om jag inga små barn hade.
Små barn är kladdiga! ;-)

Nåja...Just nu känns ju sommaren galet långt bort. Men, den kommer ju. Kanske! ;-)

Idag fick vi i alla fall sommartid. Vare sig vi vill eller inte.
Det känns verkligen som att det försvinner mer än en timme. Visst, det blir ljusare på morgonen, men man är tröttare, så det tar ut varandra! ;-)
Jag har aldrig förstått vitsen med sommar och vintertid.

Men, idag är våren officiellt här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar