Sidor

söndag 16 september 2012

Spökjakt....

I fredags vinkade jag ajöss till familjen och pep iväg på tjej helg. Eller -"pumträff" rättare sagt! ;-)
 
Som vi har längtat! Både att komma bort en stund, vila ifrån vardag, man, barn och tvätthögar, men också efter att få träffa varandra!
 
Det regnade och var tråkigt i Stockholm, så jag åkte tidigare än tänkt för att slippa köra i bäckmörker.
Men, ju längre bort ifrån stada jag kom, ju mer sken solen! :-)
 
Det tog sin lilla stund och min GPS gav upp efter ett tag och visade att jag var ute och åkte på åkrar och i skog! "Vänd! Gör om! Åk inte här! Åk hem!" Gastade den...
Tur att jag kikat på kartan innan så att jag hade lite hum om vart sjuttsningen jag skulle! ;-)
 
Till slut hamande jag här:
 

Där borta, i det söta röda huset, väntade redan en hög med pumor och andra var på väg. Lite omvägar blev det för vissa, innan man hittade rätt! :-)

 
Fördrink serverades och en jätte god middag! Och, det blir ju ett kackel utan dess like när 8 tjejer ska uppdatera sig om allt som hänt sen sist! :-)
 
 
Hello Kitty sängen, var reserverad för mig! :-) Hur mycket bättre kan det bli?

 
Vi kröp i säng rätt tidigt på fredagen. Alla hade jobbat hårt hela veckan och vissa rest långt och tom flugit för att komma till vår träff..

Det var lite spännade att gå och lägga sig. Det skulle ju spöka, hade vi blivit lovade! ;-)
Men, tja, jag somnade som en stock och vaknade av tjatter och kaffedoft morgonen efter!
Hur snopet var inte det???
 
 
Efter frukost på lördagen åkte vi på kondis. Ojojojoj...
 
 
Det var inte helt lätt att avstå dessa godsaker!
Men, kvällen innan hade ju inneburit gott vin och ett par praliner, så det var bara att gå förbi och rikta in sig på macka med Salami Och Brie.
Och det var ljuvligt gott!
Latten var inte direkt äcklig den heller!

Och, som sagt, det blir en del kackel när vi är på samma ställe...Hm...vi hördes, kan vi väl säga!
När vi gick ut ifrån kafét, vände sig en äldre herre emot oss och sa "men jösses vad ni har roligt! Vad underbart att höra!" :-D
 
 
Sen, gick vi till detta ställe:
 
Ah! En riktigt Nina butik! Jag kunde ha köpt "en av varje"! Så fina saker och handgjord tvål och doftljus!
 
De doftar helt underbart och brinntiden är lång. Det räcker att ha ett tändt en liten stund för att hela huset ska dofta friskt.

 
 
På torget stod man och sålde lite kläder. Och, jag kunde inte gå ifrån "Pippi tröjan" som hängde där.
Var nästan sugen på att köpa en röd också, men avstod ;-)
 
 
 
Väl hemma blev det mer mat och kackel innan vi tog en promenad på "heden" för att ta gruppbilden som hör till! ;-)
 

Det var inte helt lätt att rulla balarna på plats och- hoppa upp och sätta sig på dom för att få en bra bild! ;-)
Det var inte bara magmusklerna som fick träning där inte kan jag avslöja! :-)
OM någon såg oss började de nog undra...;-)

Jag är sugen på att lägga upp en kort filmsnutt..men jag gör inte det! ;-) Jag kanske inte får följa med på nästa träff då! :-)

Kvällen, tillbringades i solen, på altanen. Vi fick lite ansiktsbehandling, massage och lite annat feel good behandling av en av deltagarna..Så skönt!
Middagen knåpades ihop och vi satt till långt in på natten och tjattarade om högt och lågt.

 
Det var en underbart fin stjärnhimmel och man kunde se flera stjärnfall.

 
Natten var återigen lugn och vi fick inte påhälsning av några utlovade spöken! Så lite besviken är jag ju! ;-)
 
Men, helgen har varit toppen! Vi har fyllt på med energi och inspiration av varandra.
Vi har garanterat fått ett antal skrattrynkor fler!
 
Och det är så viktigt, att få en sån helg lite då och då. För att fylla på förråden, liksom.
Vi har tät kontakt ändå, men att verkligen träffas, på plats och stöta, blöta och stötta, är en enorm tillgång i livet!
 
Vi saknade fyra personer som inte kunde vara med denna helg, men det kommer fler helger!
Planen är att vi ska träffas med jämna mellanrum så länge vi bara orkar!
Jag kan SE framför mig när 11 tanter med rollatorer kommer inrullande hos någon på äldreboendet och vänder upp och ner på hela stället! :-D
 

2 kommentarer:

  1. Så fint du skrivit om vår mysiga helg och vilka fina bilder! Ja stämmer verkligen, man har fått lite ny energi som behövs så väl när man sen åkte hem till de små (samt tvätthögarna) igen.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa! Nu längtar jag tills nästa träff!

    SvaraRadera